Iranian Agriculture News Agency

کشت یکپارچه ی 60 هکتار کاملینا در فیروزآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: یک مزرعه ی یکپارچه 60 هکتاری در فیروزآباد به کشت دانه روغنی کاملینا اختصاص دارد که هم اکنون سطح سبز 100 درصدی دارد.

کشت یکپارچه ی 60 هکتار کاملینا در فیروزآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه کشت گیاه مذکور با استفاده از دستگاه خطی کار اوایل آذر ماه به پایان رسیده است، تصریح کرد: در این مزرعه 53 هکتار به صورت کشت دیم و هفت هکتار به صورت آبی انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال زراعی جاری برای اولین بار دانه روغنی کاملینا در اراضی شهرستان فیروزآباد کشت شده است، اظهار کرد: در صورت مثبت بودن نتایج کشت در سال جای می توان به افزایش سطح زیر کشت این گیاه در سال های آتی امیدوار بود.

او با بیان اینکه گیاه کاملینا برخلاف کلزا در زمان برداشت ریزش دانه ندارد، ابراز کرد: با توجه به حاصلخیزی خاک شهرستان فیروزآباد پیش بینی می‌شود در خرداد ماه سال آینده از این مزرعه 110 تن دانه روغنی کاملینا برداشت شود.

موسوی افزود: گیاه کاملینا در برابر آفات، بیماری‌ها، سرما، گرما، خشکی و شوری زمین بسیار مقاوم است و آفات و بیماری‌های رایج خسارت قابل توجهی بر روی آن ندارد.

وی با بیان اینکه روغن گیاه کاملینا علاوه‌ بر مصارف خوراکی، مصرف دارویی هم دارد، اضافه کرد: خاصیت ضد سرطانی دانه روغنی گیاه کاملینا به اثبات رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد بیان کرد: کنجاله این گیاه می‌تواند به‌عنوان غذایی مناسب برای دام، طیور و آبزیان استفاده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید