Iranian Agriculture News Agency

با حضور استاندار فارس؛

افتتاح فاز نخست شهرک گلخانه ای در سروستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور استاندار فارس فاز نخست شهرک گلخانه ای مومن آباد در سروستان در سطح 16 هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

افتتاح فاز نخست شهرک گلخانه ای در سروستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور با اشاره به اینکه این گلخانه نیمه مکانیزه و هیدروپونیک برای کشت سبزی و صیفی است و سطح آن ده هکتار هست، تصریح کرد: این واحد یکی از گلخانه های مدرنی است که در این استان احداث شده و در فاز نخست آن  ۱۵ نفر شاغل هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در اجرای این طرح شرکت جهاد نصر همکاری داشته و سرمایه گذاری کرده است، اظهار کرد: بانک توسعه تعاون و بانک کشاورزی نیز در اجرای این شهرگ گلخانه ای همکاری دارند؛ امیدوارم با این نوع سرمایه گذاری ها شاهد شکوفایی اقتصاد استان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی توسعه گلخانه ها است، ابراز کرد: محیط گلخانه ای علاوه بر اینکه کمک می کند به افزایش تولید در واحد سطح به حفظ آب و بهره وری آب نیز کمک شایانی دارد؛ تاثیر شگفتی در کاهش مصرف آب دارد.؛ در محیط گلخانه ما می توانیم عوامل خسارت زا را کنترل کنیم و تولید چند برابری را در واحد سطح شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه از سرمایه گذاری در کشاورزی حمایت می شود، اضافه کرد: اگر به دنبال رونق اقتصادی در استان هستیم، بخش کشاورزی را رونق دهیم و رونق بخش کشاورزی استان هم مرهون سرمایه گذاری هایی است که باید در آن انجام شود.

در آئین افتتاح شهرک گلخانه ای مومن آباد سروستان علاوه بر استاندار فارس نماینده مردم شهرستان های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد استانی نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید