Iranian Agriculture News Agency

برداشت گل نرگس از مزارع کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: کار برداشت گل از نرگسزار های این شهرستان از نیمه دی ماه شروع شده است و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

برداشت گل نرگس از مزارع  کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی تصریح کرد: پیش بینی می شود صد میلیون  شاخه گل از نرگسزارهای  این شهرستان برداشت و به اقصی نقاط ایران، کشورهای حاشیه های خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود.

به گفته وی؛ سطح قابل برداشت گل نرگس در شهرستان کازرون 200 هکتار است و متوسط عملکرد آن 50 شاخه در متر مربع برآورد می شود.

رشیدی با بیان اینکه بخش جره و بالاده شهرستان کازرون قطب مهم تولید گل نرگس دیم و آبی در کشور به شمار می‌آید، افزود: بزرگترین نرگس زار دیم کشور با قدمت صد ساله در این بخش واقع شده است و هر سال میزبان بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف کشورمان است.

این مقام مسئول اظهار کرد: نیاز آبی کم، مقاوم بودن به شرایط نامساعد محیطی، اشتغال زایی، درآمد مناسب و جذب گردشگر از مزایا و دلایل کشت و توسعه گل نرگس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: انواع گل نرگس کازرون، شهلا، پُر پَر، هزار پَر و شیپوری است که از میان آنها نرگس شهلا به جهت داشتن زیبایی و بوی ویژه مشهور هست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید