Iranian Agriculture News Agency

راه اندازی مرکز کشت بافت گیاهی در فیروزآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: اولین مرکز کشت بافت گیاهی در فیروزآباد همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

 راه اندازی مرکز کشت بافت گیاهی در فیروزآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه سیب زمینی از محصولات راهبردی در کشور است، اظهار کرد: این مرکز مجوز تولید ریز غده (مینی تیوبر) سیب زمینی به روش کشت بافت را از موسسه تحقیقات ثبت، گواهی بذر و نهال کشور دریافت کرده است.

وی افزود: ظرفیت تولید ریزغده سیب زمینی در مرکز مذکور در طول سال یک میلیون و 700 هزار ریز غده 20 تا 30 گرمی از اراقام آگریا و سانته هست.

موسوی ابراز کرد: در مرکز کشت بافت گیاهی مذکور تکثیر برخی گیاهان زینتی مانند ونوس، سانسوریا، ارکیده، زامفولیا، پاکوبا و برخی محصولات صیفی مانند فلفل دلمه رنگی و گوجه فرنگی انجام می شود.

 این مقام مسئول بیان کرد: تولید سریع و انبوه گیاهان، تولید گیاهان یکدست و یکنواخت و عاری از انواع بیماری ها را از مزایای تولید گیاهان به روش کشت بافت می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد اضافه کرد: تکنیک کشت بافت به عنوان ابزاری کارآمد در ریز ازدیادی، تکثیر، اصلاح و تولید گیاهان در شرایط کنترل شده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید