Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

5 مجتمع گلخانه ای در فارس آماده بهره بردای است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه 9 مجتمع گلخانه ای در سطح 296 هکتار به سرمایه گذاران واگذار شده است، گفت: پنج مجتمع گلخانه ای نیز با سطح 52 هکتار در این استان آماده بهره برداری است.

5 مجتمع گلخانه ای در فارس آماده بهره بردای است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در همایش نقش انجمن ملی گلخانه سازان ایران در توسعه گلخانه های کشور که صبح امروز سه شنبه دوازدهم بهمن ماه برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تصریح کرد: با توجه به ضرورت ها الزام کردیم که هر شهرستان به یک شهرک یا روستای گلخانه ای مجهز باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروزه کشور ما با پدیده تغییر اقلیم و خشکسالی مواجه است، اظهار کرد: یکی از گزینه های ما برای سازگاری با پدیده تغییر اقلیم استفاده از کشت هایی است که بتواند حداکثر بهره وری را از منابع آب داشته باشد و در عین حال بتواند کمک کند به اینکه مصرف آب در واحدهای تولیدی کاهش پیدا کند و اگر امکانش باشد بتوانیم تولید را بالاتر ببریم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت موضوع تغییر اقلیم و ضرورت پایداری تولید تا کنون حدود 772 هکتار از اراضی مستعد زیردست سدها در استان فارس برای ایجاد مجتمع های گلخانه ای شناسایی شده اند، ابراز کرد: ایجاد 6روستای گلخانه ای را در 6 شهرستان استان فارس دنبال می کنیم.

او با بیان اینکه افزایش تولید در واحد سطح و افزایش بهره وری با رویکرد حفظ منابع پایه از جمله آب هدف مان است، اضافه کرد: یکی از گزینه ها و سیاست های اصلی برای دستیابی به اهداف مذکور توسعه گلخانه ها است؛  ما در استان فارس وقتی دهک های توسعه گلخانه ها را بررسی می کنیم می بینیم که در طول تقریبا 15 تا 17 سال گذشته روند توسعه گلخانه ها مطلوب بوده اما با آن جایگاه مطلوب مد نظر هنوز فاصله داریم.

دهقان پور با اشاره به اینکه توسعه گلخانه ها در سطح استان فارس مورد حمایت است و تمهیداتی هم به همین منظور در نظر گرفته شده است، افزود: با آغوش باز پذیرای تمام سرمایه گذارانی هستیم که قصد حضور در استان فارس را دارند و نهایت خدمت را به آن ارائه می دهیم تا بتوانیم از ظرفیت های بیشتر استان استفاده کنیم.

تنوع گونه و ارقام باغی در فارس یک قابلیت ویژه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به موضوع مزیت نسبی زیر بخش باغبانی در بخش کشاورزی استان فارس نیز گریزی زد و گفت: 50 گونه و 250 رقم از محصولات باغی در این استان کشت می شود که تاکید می کنم این یک قابلیت ویژه برای بخش کشاورزی در زیربخش باغبانی است؛ محصولات باغی استان دارای کیفیت های بالایی است که به عنوان یک مزیت نسبی به شمار می آید و می تواند در اقتصاد اثر گذار باشد.

همایش نقش انجمن ملی گلخانه سازان ایران در توسعه گلخانه های کشور با حضور محمد مهدی برومندی معاون وزیر در امور باغبانی، عبدالعظیم خادم حمزه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، علیرضا بزرگی مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی ایران و عبدالرحمان حسینی فر رئیس انجمن گلخانه سازان کشور به میزبانی اتاق بازرگانی و کشاورزی در شیراز برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید