Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 3700 تن مرغ در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از تولید ۳۷۴۲ تن گوشت مرغ در 9 ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

تولید بیش از 3700 تن مرغ در فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری گفت: برای تولید این مقدار گوشت مرغ،  یک میلیون و 438 هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

 معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: پرورش جوجه های گوشتی در 21 واحد مرغداری با ظرفیت اسمی جوجه ریزی 480 هزار قطعه در هر دوره در این شهرستان انجام می شود که همگی دارای پروانه بهره برداری هستند.

به گفته وی؛ به منظور حمایت از مرغداران در طول مدت مذکور بیش از 9416 تن خوراک طیور یارانه دار شامل ذرت و سویا به مرغداران این شهرستان تخصیص یافته است.

او ابراز کرد: صنعت مرغداری از جمله بخش های مهم کشاورزی در شهرستان فسا هستند که علاوه بر تامین نیاز گوشت مرغ این شهرستان محصولاتش به سایر مناطق استان نیز ارسال می شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: شهرستان فسا در حال حاضر دارای یک واحد کشتارگاه صنعتی مرغ است که سالیانه ظرفیت 600 هزار قطعه ذبح و قطعه بندی در سال را دارد اما به دلیل مشکلات مالی در حال حاضر غیرفعال است.

انصاری با اشاره به اینکه بیش از 108 نفر در بخش های مختلف پرورش طیور شهرستان فسا مشغول به کار هستند، افزود: در تلاشیم تا واحد های تولیدی با حداکثر توان خود فعال باشند.

او تاکید کرد: مراحل پرورش جوجه های گوشتی توسط اداره دامپزشکی و کارشناسان جهاد کشاورزی کنترل می شود و تنها در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی لازم بین هر دوره از پرورش، مجوز جوجه ریزی برای دوره بعد صادر می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید