Iranian Agriculture News Agency

با دستور وزیر جهاد کشاورزی؛

مانور نظارت بر کالاهای اساسی بخش کشاورزی در فارس آغاز شد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز مانور "عملیاتی بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی بخش کشاورزی" با دستور وزیر جهاد کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: در این طرح بازار 19 محصول اساسی کشاورزی رصد و ارزیابی می شود.

مانور نظارت بر کالاهای اساسی بخش کشاورزی در فارس آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در حاشیه آغاز مانور مذکور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس سیاست های کلان ابلاغی مدیریت بازار اعم از بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی به عهده وزارت جهاد کشاورزی محول شده است، تصریح کرد: از این پس به منظور رصد و مدیریت بازار این مانورها روزانه و حتی شبانه روز ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سازمان جهاد کشاورزی مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی تشکیل و نیرو هایی از سازمان صمت به آن منتقل شده اند، اظهار کرد: این اقدام یک امر جدیدی است، ما نیازمند استفاده از تجربیات همکارانی هستیم که در سازمان صمت حضور دارند و بازرسانی که در خدمت شان خواهیم بود تا از ظرفیت آنها استفاده بکنیم.

به گفته وی؛ در مدیریت مجموعه کلان استان فارس این تاکید است که این هم افزایی بین سازمان صمت و سازمان جهاد کشاورزی ادامه داشته باشد تا از تجربیات بازرسانی که در سازمان صمت بودند حتما استفاده شود.

دهقان پور با اشاره به اینکه در موضوع نظارت ها بسیج اصناف نیز فعال هستند، ابراز کرد: 622 نفر نیروی نظارتی در قالب بسیج اصناف با ما در این طرح همکاری خواهند کرد؛ 205 نفر از نیرو ها کارت بازرسی آنان صادر شده است و در طول یک تا دو هفته آینده مابقی افراد هم کارت های شان صادر می شود.

 او از دیگر نهاد هایی که در طرح کمک خواهند کرد به اتاق اصناف اشاره کرد و افزود: اتاق اصناف در این حوزه کمک بسیار می دهد و قطعا انجام این اقدام با همکاری و مشارکت ذی نفعان و خود مردم میسر است؛ ما نگاه مان بر مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت های مردمی و کنشگران در بازار برای رصد و تنظیم بازار است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بر استفاده از از نهایت ظرفیت دستگاه های نظارتی و امنیتی نیز تاکید و بیان کرد: در جاهایی که خدای ناکرده بخواهد سوء استفاده هایی بشود حتما از ظرفیت همکاری های بین دستگاهی در سطح استان استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم با نگاه هم افزایی که وجود دارد و با مشارکت مردم این طرح را به خوبی پیش ببریم.

تلاش می کنیم تکانه ای در سطح بازار احساس نشود

او از خبرنگاران درخواست کرد: خواسته های مردم را به ما منتقل کنید، ما هم نهایت توان و تلاشمان را به کار می گیریم تا تولید و بازار را رصد و مدیریت کنیم و بیش بودها و کمبودها را مدیریت کنیم تا تکانه ای در سطح بازار احساس نشود.

دهقان پور در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص صادرات فلفل دلمه به روسیه اضافه کرد: تمهیداتی در نظر گرفته شده و با تدبیری که در سطح وزارت خانه و با دور اندیشی که مقام عالی وزارت و همکاری که مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس داشتند، این مشکل رفع و صادرات انجام خواهد شد.

او تاکید کرد: در رابطه با شایعات تجمع نیترات و سموم در بعضی از محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی و اینکه برگشت خورده، اینطور نیست؛ متاسفانه در فضاهای رسانه ای و مجازی شایعاتی می شود که صحت ندارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه یکی از رویکردهای اساسی ما در کشاورزی بحث سلامت محصول است، اظهار کرد: معتقدیم کمیت باید حفظ شود و در کنارش هم کیفیت مورد لحاظ قرار گیرد؛ تولید کنندگان ما این مسئولیت را دارند، ما هم موظف هستیم در راستای مسئولیت اجتماعی و سازمانی نظارت ها را انجام دهیم.

دهقان پور افزود: این اطمینان خاطر را می دهم و با قاطعیت عرض می کنم غالب محصولات کشاورزی ما در استان فارس استانداردهای لازم را دارند و استانداردهایی هستند که در بحث تولید محصول سالم است و مردم عزیز استان نگرانی نداشته باشند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید