Iranian Agriculture News Agency

متکان:

سرمایه گذاری در کشاورزی فارس جواب می دهد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس جواب خواهد داد حتی با همین وضعیت خشکسالی باز هم رتبه بسیار خوبی در این بخش دارد.

سرمایه گذاری در کشاورزی فارس جواب می دهد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی‌اکبر متکان در دیدار با لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در این استان تصریح کرد: استان فارس رتبه اول را در باغبانی و در کشاورزی رتبه دوم را دارد؛ ما در جایی که این استعداد بالقوه هست باید توجه بیشتری کنیم و سرمایه گذاری کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای استفاده بهینه از منابع آبی سرمایه گذاری در طرح های آبیاری های نوین و تحت فشار برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: گسترش شهرک های کشاورزی و گلخانه های هوشمند نیز برای استان فارس در دستور کار داریم.

متکان با اشاره به اهمیت آمایش دراز مدت مناطق برای اجرای طرح های بزرگ ابراز کرد: در اجرای پروژه ها باید نقشه راه داشت و در خصوص آن مطالعات لازم صورت گرفته باشد تا در آینده با چالش های کمتری مواجه شویم.

 معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سازگاری با اقلیم باید مد نظر مدیران کشاورزی باشد،  اضافه کرد: با خشکسالی مواجه هستیم از این رو باید از اقدامات علمی که در دنیا انجام شده و حرف اول را می زند استفاده کرده و بهره ببریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید