Iranian Agriculture News Agency

فراخوان برگزاری مسابقه عکس با موضوع کشت دانه‌های روغنی برای تمام گروه‌های سنی

وزارت جهاد کشاورزی با توجه به اینکه برنامه راهبردی توسعه کشت دانه‌های روغنی به‌عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که تصویب و از سوی جهاد کشاورزی اجرا شده است، فراخوانی را موضوع با موضوع "توسعه کشت دانه‌های روغنی: ظرفیتی جدید در اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال" برگزار می‌کند.

فراخوان برگزاری مسابقه عکس با موضوع کشت دانه‌های روغنی برای تمام گروه‌های سنی

به گزارش خبرنگار ایانا، از آنجا که توسعه کشت دانه‌های روغنی به‌عنوان یکی از محصولات اساسی کشاورزی است که علاوه بر خوداتکایی در تولید روغن خوراکی و صرفه‌جویی ارزی، ظرفیت اشتغال‌زایی قابل توجهی نیز در بخش‌های مختلف تولید این محصول ایجاد می‌کند؛ توسعه کشت دانه‌های روغنی به‌عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی طرح‌های اقتصاد مقاومتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی تصویب و اجرا شده است.

با توجه به شعار سال جاری "اقتصاد مقاومتی تولید - اشتغال" پیگیری این طرح مهم ضرورتی دوچندان یافته است و در این میان کشت سایر دانه‌های روغنی نظیر آفتابگردان، سویا، گلرنگ و کنجد، توسعه کشت کلزا در اجرای این برنامه نقش محوری دارد. کشت دانه روغنی کلزا در تناوب با گندم ظرفیت جدیدی است که در این راستا مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

نظر به اهمیت و نقش دانه‌های روغنی ازجمله کلزا، آفتابگردان و گلرنگ در برنامه توسعه کشت دانه‌ها روغنی و در راستای نام گذاری سال 1396 از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال "اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال"، وزارت جهاد کشاورزی برای معرفی هرچه بیش تر این محصول و جایگاه، اهمیت و ظرفیت آن در نیل به افزایش تولید، اشتغال و خوداتکایی در تولید دانه‌های روغنی، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد جشنواره عکسی را با موضوع "توسعه کشت دانه‌های روغنی: ظرفیتی جدید در اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال" برگزار می کند و به زیباترین و پرمحتواترین عکس‌ها جوایزی اعطا می نماید.

لذا این مرکز از کلیه علاقه‌مندان مایل به شرکت در این جشنواره دعوت کرده است طبق شرایط ذیل، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


جشنواره در2 بخش برگزار خواهد شد:

الف) عکس دوربین‌های حرفه‌ای

ب) عکس دوربین‌های موبایلی


موضوعات عکس قابل پذیرش

1- مزرعه کلزا، مزرعه آفتابگردان، مزرعه گلرنگ

2- گلدهی کلزا، آفتابگردان و گلرنگ

3- کشت کلزا در تناوب با گندم


جوایز بخش الف:

- نفرات نخست تا سوم

یک سکه بهار آزادی

لوح تقدیر جشنواره

- نفرات چهارم تا ششم

نیم سکه بهار آزادی

لوح تقدیر جشنواره

- نفرات هفتم تا نهم

ربع سکه بهار آزادی

لوح تقدیر جشنواره


جوایز بخش ب:

به 10 نفر برگزیده بخش موبایلی نیز علاوه بر لوح تقدیر، مبلغ دو میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.



دبیر جشنواره:

شاهرخ رمضان‌نژاد


هیأت انتخاب:

فرهاد یدالهی‌نژاد

محمدعلی سپهر

محمد سلیم‌جو


اسامی هیأت داوران:

سیدمحمدحسین شریعتمدار

علیرضا مهاجر

فرهاد سلیمانی

علی قلم‌سیاه

مقررات شرکت در جشنواره:

در این جشنواره فقط عکس‌های دیجیتال قابل پذیرش خواهد بود.

عکس‌ها باید در سال زراعی جاری تهیه شده باشند. عکس‌هایی که مربوط به سال جاری زراعی نباشند، از دور رقابت خارج خواهند شد.

عکس‌های ارسالی باید مربوط به مزارع ایران بوده و لازم است نام محل (استان، شهر، منطقه، روستا) و زمان عکس‌برداری (تاریخ و ساعت) آثار ارسالی نیز مشخص باشد.

عکاسان می‌توانند آثار خود را به همراه مشخصات فردی، تکنیکی و نشانی و شماره تماس حداکثر تا تاریخ 24 اردیبهشت‌ماه 1396 از طریق ارسال به پست الکترونیکی pr@agri‐jahad.ir به دبیرخانه جشنواره در مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ارسال کنند. عکس‌هایی که فاقد اطلاعات یاد شده باشند، از دور جشنواره خارج خواهند شد.

تغییرات و اصلاحات نرم‌افزاری تنها در حد اصلاح رنگ، تنظیم کنتراست، اصلاح نور و تقویت شارپنس مجاز است، بدیهی است حذف موارد و عناصر تصویری، مونتاژ پذیرفته نخواهد بود. به هرحال تغییرات نباید به سندیت تصاویر لطمه‌ای وارد آورد که تشخیص آن با هیأت داوران است.

عکس‌ها باید با فرمت JPEG در اندازه ضلع کوچک حداقل 1800 پیکسل و حداکثر حجم فایل 10 مگابایت ارسال شوند. عکس‌های موبایلی باید با حداقل رزولوشن 5 مگاپیکسل باشند.

عکس‌های ارسالی نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، قاب، تاریخ، واتر مارک، لوگو یا هرگونه نشانه‌های تصویری باشند.

مجموعه عکس‌های ارسالی در دو بخش می‌توانند از 2 تا 8 فریم برخوردار باشند.

تصاویر به‌صورت رنگی مورد پذیرش است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی اجازه چاپ و استفاده از عکس‌های برگزیده که جایزه جشنواره به آن ها تعلق گرفته را - با درج نام عکاس ذیل عکس - برای مصارف فنی، اطلاع‌رسانی، تبلیغی، فرهنگی و نمایشگاهی خواهد داشت و برای این منظور در هیچ شرایط و زمانی نیاز به کسب هیچ‌گونه مجوزی (کتبی یا شفاهی) از صاحب یا ارائه‌کننده اثر نخواهد داشت.

در صورتی که برگزارکننده جشنواره بخواهد عکس‌هایی را که به جشنواره راه یافته، اما برنده جایزه نشده‌اند، مورد بهره‌برداری قرار دهد، بابت هر عکس پذیرفته‌شده در بخش دوربین حرفه‌ای 500 هزار ریال و عکس پذیرفته شده در بخش موبایلی 300 هزار ریال فقط یک‌بار به صاحب اثر پرداخت خواهد کرد.

انتخاب هیأت داوری و تصمیم‌گیری در موارد پیش‌بینی‌نشده بر عهده و تنها در صلاحیت دبیرخانه برگزاری جشنواره در وزارت جهاد کشاورزی است.

مسابقه بین تمام گروه‌های سنی برگزار و بدون لحاظ کردن این موضوع، داوری خواهد شد.

از نظر برگزارکننده، فرستنده عکس به‌عنوان صاحب آن شناخته شده و مسئولیت هرگونه مغایرتی در این باره و آثار و تبعات بعدی آن بر عهده ارائه‌کننده اثر بوده و هیچ‌گونه مسئولیتی از این لحاظ و سایر موارد پیش‌بینی نشده متوجه برگزارکننده نخواهد بود. با توجه به مطالب فوق، صاحب اصلی عکس باید هرگونه ادعا یا مطالبه‌ای را از طریق مجاری قانونی‌پیگیری کند.

به تمامی صاحبان آثار راه‌یافته به جشنواره گواهی شرکت اهدا می‌شود.


زمان‌بندی جشنواره:

- فراخوان رسمی و آغاز دریافت آثار: از روز پنج‌شنبه 24 فروردین‌ماه 1396

- پایان مهلت ارسال آثار: ساعت 24 روز شنبه 23 اردیبهشت‌ماه 1396

- زمان و نحوه اعلام نتایج: چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه 1396

- نشانی پست الکترونیکی برای ارسال عکس‌ها: pr@agri‐jahad.ir


S-960211-01
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید