Iranian Agriculture News Agency

شکارچیان غیرمجاز صید و قاچاق پرندگان نادر شکاری در مشهد دستگیر شدند

شکارچیانی که اقدام به صید و قاچاق پرندگان نادر شکاری در مشهد می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از مشهد، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: اعضای این باند پس از دریافت گزارشات مردمی و با تلاش شبانه‌روزی مأموران یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی دستگیر شدند.

حمید جلالوندی افزود: اعضای این باند صید و قاچاق پرندگان نادر شکاری، اقدام به صید غیرمجاز سه بهله بالابان کرده بودند که قبل از اینکه موفق به خروج این سرمایه‌های طبیعی از استان شوند، دستگیر و به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: بالابان گونه‌ای ارزشمند و نادر از خانواده بازهای شکاری است که در کنترل جمعیت جوندگان و خزندگان در زنجیره غذایی، تعادل اکوسیستم طبیعی و حفظ مزارع و باغ‌های کشاورزی نقش ارزشمندی ایفا می‌کند.

جلالوندی ادامه داد: به‌دلیل سودجویی عده‌ای متجاوز به حریم طبیعت که اقدام به خروج میراث‌های طبیعی کشور می‌کنند، پرندگان شکاری حمایت شده در خطر انقراض قرار دارد.

گفتنی است، طبق مصوبه شماره 460 مورخه 16 تیرماه سال 1384 شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور، ضرر و زیان هر بهله بالابان 120 میلیون ریال تعیین شده است که متهمان باید علاوه بر مجازات کیفری، مبلغ 360 میلیون ریال نیز به‌عنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست پرداخت کنند./

خبرنگار: حجت رحیم‌زاده

V-910808-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید