Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

استیضاح‌کنندگان وزیر جهاد کشاورزی آدرس غلط به مردم ندهند

وقتی برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی در زمینه واردات در اختیار "کمیته تنظیم بازار" قرار دارد، استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به‌دلیل نداشتن برنامه‌ای مدون و پایدار در حمایت از تولیدات داخلی آدرس غلط دادن به مردم تلقی می‌شود.

استیضاح‌کنندگان وزیر جهاد کشاورزی آدرس غلط به مردم ندهند
استیضاح‌کنندگان وزیر جهاد کشاورزی آدرس غلط به مردم ندهند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اخصاصی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: واقعیت این است که واردات و صادرات محصولات کشاورزی در اختیار "کمیته تنظیم بازار" قرار دارد و وزیر جهاد کشاورزی یکی از اعضاء 20 گانه این کمیته محسوب می‌شود.

شهباز حسن‌پور افزود: هرازچندگاهی شاهد آن هستیم که عده‌ای با مطرح کردن موضوعاتی مانند استیضاح وزرا فضای کلان سیاسی را ملتهب می‌کنند.

وی با متفاوت خواندن مجادلات سیاسی با مباحثات سیاسی خاطرنشان کرد: باید بین مباحثه سیاسی و مجادله سیاسی تفاوت قائل بود. آنچه امروز در فضای سیاسی قابل مشاهده است، مجادله‌ای سیاسی به‌منظور جلوگیری از عمق یافتن موضوعات اساسی جامعه است.

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس نهم ادامه داد: لایه‌های زیرین اجتماعی ملتهب است و از گرانی رنج می‌برد نمایندگان مجلس به جای استیضاح آن هم در آخرین روزهای دولت به بازاندیشی در رفتارها و نوع نگاه خود به جامعه بپردازند.

حسن‌پور تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی خط مقدم تولید است و به جاست در زمانی که ضریب 94 درصدی خودکفایی مواد غذایی که حاصل تلاش‌های نیروهای خدوم جهاد کشاورزی است به جای استیضاح قدردان زحمات این مجموعه باشیم و در کمک به حل مشکلات و اصلاح کجی‌های احتمالی با دولت همکاری کنیم.

وی در پایان یادآور شد: استیضاح حق نمایندگان مجلس است، اما با توجه به شرایط کنونی کشور و فضای تحریم‌ها و موفقیت وزارت جهاد کشاورزی در این مقابله نابرابر شایسته است نمایندگان مجلس با پس گرفتن امضاهای خود زمینه تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس را فراهم آورند./

خبرنگار: یوسف فرهادی بابادی

P-910730-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید