Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی خبر داد:

اجرای قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی راه را بر واردات بی‌رویه می‌بندد

اجرای کامل قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی و دامی به کشور جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا با اعلام این مطلب گفت: واردات دام‌های آلوده موضوعی است که در دو سه سال اخیر مشکلاتی را برای دامداری‌ها به‌وجود آورده است و اگر قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی به مرحله اجرا دربیاید، واردات دام به شکل برنامه‌ریزی شده و درستی انجام خواهد شد.

یونس اسدی افزود: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بارها اعلام کردند که میوه تولید داخل پاسخگوی نیاز بازار است. اما متأسفانه همچنان واردات میوه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش می‌شود که به بخش کشاورزی و کشاورزان لطمه می‌زند و در چنین شرایطی اگر قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی اجرا شود، واردات میوه بر حسب نیاز صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی و دامی در زمان تولید به بخش کشاورزی آسیب می‌رساند، خاطرنشان کرد: هدف مجلس از تصویب قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی و دامی به کشور و آسیب بخش کشاورزی از این موضوع است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس نهم قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی را موجب جلوگیری از اقدامات سودجویان دانست و ادامه داد: این قانون نسخه کاملی برای بخش کشاورزی است که حتی اجرای بخشی از آن منفعت بسیاری را متوجه کشاورزان و دامداران خواهد کرد.

اسدی با اشاره به مزایای بسیار قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تصریح کرد: اگر این قانون در کنار طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی اجرا شود، نتایج بسیار مثبتی را برای بخش کشاورزی به دنبال خواهد داشت./

خبرنگار: اکرم بهاری

P-910515-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید