Iranian Agriculture News Agency

همایش بین المللی کشاورزی پایدار با همکاری دانشگاه بین‌المللی چابهار آغاز شد

بازدید محققان کشاورزی 6 کشور جهان از جنوب سیستان و بلوچستان

جمعی از محققان گروه کشاورزی پایدار و تنوع زیست محیطی جهان(سنستا) از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان بازدید کردند.‌

بازدید محققان کشاورزی 6 کشور جهان از جنوب سیستان و بلوچستان


جمعی از محققان گروه کشاورزی پایدار و تنوع زیست محیطی جهان (سنستا) از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان بازدید کردند.‌

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، سلیمی سرپرست گروه با بیان اینکه این بازدید با هدف بررسی کشاورزی پایدار انجام شده است، افزود: این محققین از منطقه باهوکلات، پیشین و قصرقند بازدید کردند که در ارزیابی‌های به عمل آمده عنوان شده در منطقه قصرقند پایدارترین روش کشاورزی وجود دارد.
پالانی سامی یکی از محققین از کشور هندوستان در این بازدید گفت: کشاورزی ارگانیک، روش نگهداری از آب و استفاده از آن در منطقه قصرقند قابل توجه و بررسی است‌.
توماس متیسی از زیمباوه هم درمورد کشاورزی قصرقند گفت: وجود قنوات و استفاده بهینه از آب برای کشاورزی دراین منطقه قابل توجه است.
رییس دانشگاه بین‌المللی چابهار هم گفت: این گروه کشاورزی و تنوع زیست محیطی از 6 کشور جهان شامل هندوستان، کنیا، زیمباوه، سومالی، سریلانکا و اتیوپی هستند.
ارسلان دژکام افزود: همایش بین المللی کشاورزی پایدار با همکاری دانشگاه بین‌المللی چابهار و سازمان منطقه آزاد از امروز به مدت سه روز با هدف توسعه کشاورزی پایدار در چابهار برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید