Iranian Agriculture News Agency

بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان منعقد شد:

امضای قرارداد همکاری مشترک تحقیقی، آموزشی و ترویجی احیای دریاچه ارومیه

از مفاد قرارداد همکاری مشترک تحقیقی، آموزشی و ترویجی احیای دریاچه ارومیه توانمند سازی جوامع محلی، تولید محتوا و انتشار دانش، بازدید ها، برگزاری جلسات و اقدامات ترویجی، مکان یابی و اجرای فنون در پهنه و سنجش اثرات و پیامدها به شمار می رود.

امضای قرارداد همکاری مشترک تحقیقی، آموزشی و ترویجی احیای دریاچه ارومیه

قرارداد همکاری مشترک تحقیقی، آموزشی و ترویجی برای احیای دریاچه ارومیه بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و سازمان های جهاد کشاورزی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان منعقد شد.

به گزارش ایانا از معاونت ترویج کشاورزی، با ابلاغ موافقت نامه مرحله دوم احیای دریاچه ارومیه از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت جهاد کشاورزی، قرداد همکاری مشترک تحقیقی، آموزشی و ترویجی احیای دریاچه ارومیه بین سازمان تحقیقات،آموزش وترویج کشاورزی به نمایندگی دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس این سازمان با رؤسای سازمان های جهاد کشاورزی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان منعقد شد.

براساس این گزارش، اجرای فعالیت های ترویجی برای احیای دریاچه ارومیه با رویکرد مدیریت تلفیقی و با محوریت بهره وری آب از طریق عقد قرارداد با پیمانکاران واجد شرایط توسط استان زیر نظر ناظر قرارداد، موضوع اصلی این قرارداد است.

براساس این قرارداد، ستاد معاونت ترویج موظف به برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت، ارزیابی و کنترل پروژه های مرتبط با فعالیت های ترویجی است.
مرکز تحقیقات و آموزش استان طرف قرارداد در زمینه تولید محتوا، اجرای تکنیک ها در عرصه، ثبت فعالیت ها در قالب طرح تحقیقی، ترویجی، دریافت و ثبت اطلاعات و داده ها، توانمند سازی مروجان پهنه و بهره برداران، تشکل ها و بخش خصوصی،ت حلیل اقتصادی، اجتماعی با مشارکت استان های آذر بایجان شرقی و غربی و کردستان نسبت به ارایه گزارش های ادواری و تدوین و اریه گزارش های نهایی اقدام خواهند کرد.
براساس این گزارش، از مفاد این قرارداد توانمند سازی جوامع محلی، تولید محتوا و انتشار دانش، بازدید ها، برگزاری جلسات و اقدامات ترویجی، مکان یابی و اجرای فنون در پهنه و سنجش اثرات و پیامدها از جمله تعهدات مهم استان های طرف این قرارداد در زمینه همکاری مشترک تحقیقی، آموزشی و ترویجی احیای دریاچه ارومیه به شمار می رود.

براساس مفاد این قرار داد، بخش غیر دولتی نیز نسبت به خدمات تصدی گری و پشتیبانی و تأمین نیروی انسانی کارشناس برای اجرای دستور العمل های مجریان اقدام می کنند. مدیریت سایت ها و کانون ها، همکاری در دریافت و ثبت اطلاعات و ارایه به مجریان (تحقیقات و ترویج)، تکمیل پرسشنامه، تکمیل شناسنامه سایت ها به عهده مروج مسئولان پهنه ها خواهد بود.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آ موزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه با توجه به اعتبار 2.5 میلیارد تومان در قالب اوراق اسناد خزانه که از سوی سازمان برنامه و بودجه برای فعالیت های آموزشی و ترویجی احیای دریاچه ارومیه در مرحله دوم برای 50 سایت این سه استان در نظر گرفته شده است، گفت: ما باید اثرات و خروجی های اقدامات خود را کمی کنیم و براساس چند شاخص معین و سنجش آن در سال پایه تا انتهای قرارداد یک ساله نسبت به ارایه آمار کمی عملکرد خود پاسخگو باشیم.

زند گفت: ما باید چهار شاخص مهم اطلاعات کشاورزان در سال پایه، الگوی کشت منطقه، عملکرد سال پایه و آب را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهیم.

وی از فعالیت های صورت گرفته از سوی دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابراز رضایت و خرسندی کرد و افزود: هر چند با چالش های مهمی پیش رو هستیم و با این امکانات و منابع محدود کار سخت است؛ اما می توانیم با شاخص های در نظر گرفته شده و آماده بودن پهنه ها نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشیم و این بار با حضور سه استان در زمینه فعالیت های آموزشی و ترویجی احیای دریاچه ارومیه شاهد حرکت های مؤثری باشیم.

در پایان این نشست که با حضور خاوازی معاون ترویج کشاورزی، امیری لاریجانی مدیر کل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی، مسئولان معاونت آموزش سازمان، رؤسای سازمان و مدیران هماهنگی ترویج و رؤسای مراکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان های آذربایجانغربی، شرقی و کردستان برگزار شد، قرارداد همکاری فعالیت های آموزسی و ترویجی احیای دریاچه ارومیه فیمابین رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی با کریم نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، مهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان مبادله شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید