Iranian Agriculture News Agency

با حضور نمایندگانی از 16 کشور

کارگاه آموزشی بین المللی گردشگری روستایی برگزار شد / جاذبه‌های روستایی ایران افزایش می‌یابد

در کارگاه آموزشی بین المللی گردشگری روستایی نمایندگانی از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، فلیپین، بنگلادش، کامبوج، تایوان، هند، اندونزی، مالزی، نپال، مغولستان، پاکستان، سریلانکا، لائوس، تایلند و ویتنام حضور دارند و استادانی از کشورهای ایتالیا، هلند، مالزی و ایران نیز مباحثی در موضوع کارگاه مطرح می‌کنند.

کارگاه آموزشی بین المللی گردشگری روستایی برگزار شد / جاذبه‌های روستایی ایران افزایش می‌یابد

مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی بین المللی گردشگری روستایی صبح امروز با حضور اساتید و نمایندگانی از 16 کشور و با همکاری سازمان ملی بهره‌وری در کرج برگزارشد .

به گزارش ایانا از مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی بین‌المللی توریسم روستایی با اشاره به مهاجرت‌ روستاییان به سوی شهرها، گفت: در نظر داریم با انجام فعالیت‌های مناسب در راستای کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها اقدام کنیم تا گردشگری به روستاها افزایش یابد .

دکتر اسکندر زند با بیان اینکه اگر جاذبه‌های گردشگری روستاها افزایش یابد، موجب افزایش اشتغال در روستاها و کاهش مهاجرت روستاییان می‌شود، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در برجسته کردن جاذبه‌های گردشگری روستاها، این مهم مورد توجه و استقبال ایرانیان قرارگرفته است، به همین منظور در نظر داریم در راستای افزایش جاذبه‌های روستایی اقدام کنیم .

وی هدف اصلی از این اقدامات را توسعه توریسم روستایی اعلام کرد و گفت: اگر بتوانیم جاذبه‌های روستایی را در کشور برجسته کنیم، قطعاً این مهم برای توریست‌هایی که به کشور سفر می‌کنند، جالب‌ توجه خواهد شد .

معاون وزیرجهاد کشاورزی با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیون جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی، مهاجرت است و باید در این خصوص اقدامات مهمی انجام دهیم و در عرصه‌های مختلف در روستاها جذابیت ایجاد کنیم تا مانند دیگر کشورهای دنیا دارای روستاهایی با جمعیت خوب و پرجاذبه باشیم .

زند با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی به‌صورت مستقیم در حوزه توریسم روستایی فعالیت نمی‌کند، تأکید کرد: این وزارت خانه اقدامات خود را با کمک کشاورزان انجام می‌دهد؛ زیرا بیش از ۵۰ درصد ساکنان روستاها کشاورز هستند .

وی در پایان فرهنگ‌سازی درزمینهٔ اعطای تسهیلات به روستاییان را مهم اعلام کرد و گفت: علاوه بر اینکه برخی از ساکنان روستاها به کشاورزی مشغول هستند، زنان روستایی دارای صنایع‌دستی ازجمله فرش‌بافی، ریسندگی و ... هستند که این خود می‌تواند موجب ایجاد یکی از جاذبه‌های گردشگری روستاها باشد. اعطای تسهیلات بانکی به روستاییان می‌تواند علاوه بر جلوگیری از مهاجرت، موجب رونق گرفتن روستاها و افزایش جاذبه‌های گردشگری نیز شود .

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: در کارگاه آموزشی بین المللی گردشگری روستایی مطالبی چون فرآیند و آینده توسعه گردشگری روستایی، مؤلفه های کلیدی، طرح های گردشگری روستایی، اصول و رهیافت های مرتبط با پروژه های گردشگری روستایی و توسعه آن و فرآیندهای اجرایی آن ارائه می شود .

دکتربصام اضافه کرد: این کارگاه با همکاری سازمان ملی بهره وری و مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی جهاد کشاورزی برگزار می شود و در پایان مدرک بین المللی APO به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد .

وی همچنین افزود: نمایندگانی از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، فلیپین، بنگلادش، کامبوج، تایوان، هند، اندونزی، مالزی، نپال، مغولستان، پاکستان، سریلانکا، لائوس، تایلند و ویتنام در این کارگاه حضور دارند و استادانی از کشورهای ایتالیا، هلند، مالزی و ایران نیز مباحثی در موضوع کارگاه مطرح می کنند .

خانم سی سو یان نماینده و کارشناس برنامه سازمان بهره وری آسیایی APO نیز در این مراسم گفت: این دوره با هدف اینکه گردشگری روستایی را توسعه دهیم و از آخرین تکنیک ها و رهیافت ها دراین زمینه شرکت کنندگان هم سطح شوند و اطلاعات و دانش حاصله را با هم تسهیم و به مشارکت بگذارند برگزار می شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید