Iranian Agriculture News Agency

در پاپوآ گینه نو روی داد؛

اجرای برنامه آموزش کشاورزی برای کودکان دبستانی/ ترویج امنیت غذایی در جامعه با اجرای برنامه آموزش کشاورزی

شرکتی در زمینه معدن در پاپوآ گینه نو، در تلاش های خود برای ادامه حمایت از امنیت غذایی در جوامع معدنی ، برنامه جدیدی را جهت توسعه علاقه به کشاورزی در میان جوانان معرفی کرده است.

اجرای برنامه آموزش کشاورزی برای کودکان دبستانی/ ترویج امنیت غذایی در جامعه با اجرای برنامه آموزش کشاورزی

شرکتی در زمینه معدن (1) در پاپوآ گینه نو(2)، در تلاش های خود برای ادامه حمایت از امنیت غذایی در جوامع معدنی ، برنامه جدیدی را جهت توسعه علاقه به کشاورزی در میان جوانان معرفی کرده است.

به گزارش ایانا از سایت " emtv "، این پروژه که Agrikids نامیده می شود، توسط بخش توسعه جامعه شرکت Barrick Niugini Limited هماهنگ شده است.

این درحالی است که بخش توسعه جامعه این شرکت، هفته گذشته، مدرسه ابتدایی ائومبی را در راستای برنامه آموزش در زمینه کمپوست، به عنوا پایلوت این برنامه ، انتخاب کرده است.

آموزش کمپوست یک روش بهبود زراعی است که با همکاری شرکت سرمایه گذاری Pogera Joint Venture (از شرکای سرمایه گذار شرکت Barrick Niugini Limited )، با جوامع محلی به منظور افزایش باروری خاک برای تولید محصولات با کیفیت بالاتر انجام می شود.

پتر تامون، مدیر اجرایی برنامه توسعه( PJV ) Pogera Joint Venture ، گفت :" کشاورز ی یک سرمایه پایدار است و مهم است که مهارت های مربوط به کشاورزی از سنین کودکی اموزش داده شود."

معلم مدرسه ابتدایی ائومبی ، دیوید ایسارا و مدیر مدرسه، پ ار. وانپیس، از PJV به خاطر این ابتکار عمل ، برای ارتقای چنین مهارت های حیاتی نزد جوانان ، قدردانی کردند.

گفتنی است، PJV ، همچنین به مدرسه ابتدایی ائومبی، برای ساخت مواد لازم سینی های نشائی و دانه ها، کمک می کند.

همچنین تیم توسعه جامعه بازدید های منظم و مشاوره فنی و حمایت ها را برای تعامل با دیگر مدارس ابتدایی در جوامع مربوط به معدن ، انجام خواهد داد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Barrick Niugini Limited : شرکتی است که در گینه نو پاپوآ گینه در زمینه معادن طلا فعالیت می کند.

2- Papua New Guinea : کشوری است واقع در اقیانوس آرام و قاره اقیانوسیه، شمال استرالیا و شرق اندونزی. پایتخت آن پورت مورسبی است . از ۶۰۰ جزیره تشکیل شده و بخش اعظم آن روی جزیره‌ای آتشفشانی و زلزله‌خیز قرار دارد . این کشور در زمره "چندفرهنگی‌ترین" کشورهای جهان قرار دارد ، هم‌چنین بیشترین تعداد زبان‌های رایج در میان کشورهای جهان را داراست و برپایه آخرین داده‌ها در این کشور ۸۴۱ زبان گوناگون وجود دارد که هم‌اینک ۱۱ تا از این زبان‌ها منقرض شده‌اند . فرآورده‌های صادراتی این کشور شامل نفت، طلا، سنگ مس، کنده درخت، روغن خرما، قهوه، کاکائو، خرچنگ آب‌های شیرین (کری فیش) و میگو است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید