Iranian Agriculture News Agency

پروژه صرفه جویی در مصرف آب برای ترویج کشاورزی پایدار

نستله پاکستان با همکاری شورای ملی تحقیقات کشاورزی، فنون کارآمد مدیریت آب برای بهبود بازده محصولات کشاورزی را اجرا کرد.

پروژه صرفه جویی در مصرف آب برای ترویج کشاورزی پایدار

نستله (Nestlé) پاکستان با همکاری شورای ملی تحقیقات کشاورزی 1 (NARC) ، فنون کارآمد مدیریت آب برای بهبود بازده محصولات کشاورزی را اجرا کرد.

این برنامه ابتکاری بخشی از هدف بلند بالای نسله در2030 برای رسیدن به اثر صفر در عملیات های خود با اطمینان از استفاده مسئولانه از منابع و مدیریت آن ها برای نسل های آینده است. بخش کشاورزی، یکی از بزرگترین و ناکارآمدترین مصرف کنندگان آب است؛ بنابراین، مهم است که بر افزایش بهره وری کلی مصرف آب در این بخش متمرکز شویم.

نستله پاکستان، با این همکاری، ظرفیت فنّی نارک (NARC) در راه اندازی سایتی در زمینه بهترین شیوه ها در افزایش تولید محصولات کشاورزی با حداقل استفاده از آب را نشان می دهد. این سایت، مرکز اطلاع رسانی برای کشاورزان درباره فنون ثابت شده علمی در مدیریت آبیاری است که شامل پمپ های خورشیدی نصب شده، سیستم های قطره ای و شبکه خطی تحویل در سایت زراعی به وسعت 6 هکتار است.

به همین مناسبت، دکتر یوسف ظفر (Yusuf Zafar) ، رئیس نارک، در سخنرانی خود گفت: "همکاری ما با نستله پاکستان از بهترین نمونه هایی است که نقش مهم مشارکت میان بخش خصوصی و دولتی را در رسیدگی به چالش آب در پاکستان نشان می دهد. مصرف ناکارآمد آب در بخش کشاورزی بسیار زیاد است و ما امیدواریم که این همکاری سکویی برای به اشتراک گذاری دانش در جهت حرکت به سمت کشاورزی پایدار باشد."

با پذیرش فنون نوآورانه ای از قبیل سیستم های آبیاری قطره ای، بسترهای شیاردار و سیستم های پاششی، منابع دقیق و کمیاب آب حفظ و به طور کارآمدی در مزارع از آن استفاده می شود. با این همکاری، ما می توانیم به کشاورزان نشان دهیم که آن ها چگونه می توانند به تولیدات پایدار محصولات کشاورزی دست یابند و بازده محصولات شان را افزایش دهند. وقار احمد (Waqar Ahmad) ، رئیس امور شرکتی نستله پاکستان، گفت: "آب یک منبع اشتراکی است و بهترین روش برای حفاظت از آن پذیرش رویکرد مشارکت چند جانبه است."

پانوشت:

1. National Agriculture Research Council

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید