Iranian Agriculture News Agency

در ایرلند شمالی به کار گرفته شد

ترویج اپلیکیشن برای کمک به آموزش کودکان در برابر خطرات مزرعه

ایمنی کودک در مزارع باید از مهمترین ​​اولویت ها نزد افرادی باشد که به نوعی در فعالیت مزرعه درگیر هستند. بنابراین در همین راستا اپلیکیشنی به نام Farm Secure app از سوی سازمان مشارکت ایمنی مزرعه (1) راه اندازی شده است.

ترویج اپلیکیشن برای کمک به آموزش کودکان در برابر خطرات مزرعه

ایمنی کودک در مزارع باید از مهمترین ​​اولویت ها نزد افرادی باشد که به نوعی در فعالیت مزرعه درگیر هستند. بنابراین در همین راستا اپلیکیشنی به نام Farm Secure app از سوی سازمان مشارکت ایمنی مزرعه (1) راه اندازی شده است.

به گزارش ایانا از سایت "فارمرز ویکلی"، این درحالی است که چهار فرزند در مزارع در طول پنج سال گذشته جان خود را ازدست داده اند و در همین راستا در ایرلند شمالی سازمان مشارکت ایمنی مزرعه، به ترویج اپلیکیشن "مزرعه امن" ( Farm Secure app ) با هدف آموزش به کودکان و اینکه چگونه می توانند در اطراف محوطه مزرعه در امنیت باشند، اقدام کرده است.

"مزرعه امن"، توسط دانشجویان مدرسه پرستاری دانشگاه اولستر با هدف آموزش به کودکان 5 تا 7 ساله توسعه داده شد.

این اپلیکیشن، دربردارنده فیلم ها و مسابقه های تعاملی است که به شناسایی خطرات پنهان در محوطه مزرعه، در زمینه کود، ماشین آلات کشاورزی، حیوانات و میکروب ها و توصیه به بچه ها درباره کارهایی که باید یا نباید انجام دهند، می پردازد.

کیت موریسون، رئیس مشارکت ایمنی مزرعه، گفت: "تعلیم و تربیت کودکان و خانواده های آن ها در مورد امنیت مزرعه یک مساله مهم است، به ویژه در مواقعی از سال که فعالیت مزرعه بیشتر می شود."

او گفت: "فناوری به طور فزاینده ای نقش مهمی در آموزش دارد و اپلیکیشن "مزرعه امن" یک راهکاری بسیار جالبی را ارایه می د هد به طوری که با درگیر کردن والدین و کودکان، آن ها را با بسیاری از خطرات در مزارع آشنا می کند و یاد می گیرند که چگونه در تمام طول سال در امنیت زندگی کنند."

این در حالی است که بهداشت و ایمنی ایرلند شمالی (2)، قرار است در آغاز سال تحصیلی جدید اپلیکیشن را در تمام مدارس ابتدایی روستایی به عنوان بخشی از ایمنی کودکان ( Child Safety ) ترویج دهد.

سال گذشته بهداشت و ایمنی ایرلند شمالی از 104 مدرسه بازدید کرد و بیش از 13 هزار دانش آموز با پیام ایمنی مزرعه آشنا شدند.

مارتین کندی، معاون اتحادیه ملی کشاوزان اسکاتلند(3) گفت: " این اتحادیه از صنعت خواسته تا به اجرای اقداماتی برای ایجاد مزارع به عنوان مکان امن برای کودکان اقدام کند."

وی افزود: "آن ها می توانند فضاهای تعیین شده ای را برای آموزش کودکان ایجاد کنند، به طوری که بتوانند کودکان را زیر نظر داشته باشند. با این اقدامات ساده می توان امکانی فراهم کرد که هم کودکان بتوانند در مزرعه حضور داشته باشند و هم این که از دلخوری شان جلوگیری شود."

به گفته Guy Smith ، معاون اتحادیه ملی کشاورزان انگلستان و ولز (4)، باید به خاطر داشت که مزارع مکانی و محلی برای کار هستند."

وی افزود: "همچنین مساله مهمی که وجو دارد این است که از چه سنی کودکان می توانند در مزرعه حضور داشته باشند و تحت نظارت قرار گیرند. درهمین راستا با مشاوره و تهیه طرح های مقابله ای، خطرات را برای کودکان می توان به حداقل برسد."

در اینجا به مهمترین توصیه های اتحادیه ملی کشاورزان انگلستان و ولز اشاره می شود:

• ایجاد قوانین مربوط به کارهایی که افراد جوان می توانند و نمی توانند در مزرعه انجام دهند.

• دور نگهداشتن کودکان از ماشین آلات کشاورزی و وسایل نقلیه در حال حرکت

• کودکان زیر 13 نباید به عنوان مسافر در تراکتور، و یا سایر ماشین آلات کشاورزی سوار شوند.

• رانندگان باید دید واضح و روشنی از زوایای مختلف وسیله داشته باشند و برای افزایش آینه با دید کافی باید نصب شود.

• چاله کودها و مخازن باید محصور و غیر قابل دسترس باشند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Farm Safety Partnership : متشکل از سازمان های مختلف است که هدف آن ها

افزایش آگاهی ایمنی، ارایه راهکار مناسب به کشاورزان و ایجاد یک صنعت امن تر است.

2- Health and Safety Executive Northern Ireland (HSENI)
3- NFU Scotland : National Farmers Union, Scotland

4- National Farmers' Union of England and Wales : NFU

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید