Iranian Agriculture News Agency

در اردن روی داد

برگزاری دوره آموزشی امنیت غذایی برای کارمندان دولت

شبکه تحلیل امنیت غذایی منطقه ای (RFSAN) با حمایت سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) و وزارت کشاورزی (اردن)، از 23 تا 27 جولای 2017، اقدام به برگزاری دوره آموزشی امنیت غذایی برای کارمندان دولت در اردن کرد.

برگزاری دوره آموزشی امنیت غذایی برای کارمندان دولت

شبکه تحلیل امنیت غذایی منطقه ای (RFSAN) با حمایت سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) و وزارت کشاورزی (اردن) ، از 23 تا 27 جولای 2017، اقدام به برگزاری دوره آموزشی امنیت غذایی برای کارمندان دولت در اردن کرد .

به گزارش ایانا از سایت "ریلایف وب"، این دوره آموزشی طی دو روز در هتل لندمارک (Landmark) در امان(پایتخت اردن) و هتل کمپینسکی ( Kempinski) در عقبه ( شهری در جنوب غربی کشور اردن) با مشارکت کارکنان وزارت کشاورزی و دپارتمان امار برگزار شد .

آموزش دو روزه شامل مقدمه ای بر مفاهیم امنیت غذایی و ابزار های تحلیل و اندازه گیری ناامنی غذایی بود. علاوه بر این، طی آموزش نیم روزه برای 200 آمارگر دپارتمان آمار ماژول جدید به نام "مقیاس ناامنی غذایی "( FIES)(2) ، که برای «بررسی هزینه های خانوار و درآمد ملی» در سال 2017 ارایه شده ، مورد بررسی قرار گرفت .

برنامه آموزشی با هدف گسترش توانایی های کارمندان دولتی و غیر دولتی در تجزیه و تحلیل امنیت غذایی در راستای تقویت آگاهی از امنیت غذایی و اندازه گیری آن در کشور انجام شده است . RFSAN قصد دارد دوره های آموزش بیشتری در منطقه (اردن، عراق و لبنان) با تمرکز بر جمع آوری، تجزیه و تحلیل و مدیریت داده ها، در زمینه امنیت غذایی برگزار کند .

همکاری بین فائو و iMMAP (3) ، RFSAN پشتیبانی فنی را در زمینه های اولویت بندی مربوط به اطلاعات امنیت غذایی و سیستم های هشدار دهنده یکپارچه و اطلاعات تغذیه برای حمایت از برنامه های بشردوستانه و انعطاف پذیر در عراق، اردن، لبنان، سوریه و ترکیه فراهم می کند .

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت :

1- Regional Food Security Analysis Network (RFSAN)

2-"Food Insecurity Experience Scale" (FIES)

3- سازمان بین المللی غیر انتفاعی است که مدیریت اطلاعات هدفمند را برای شرکای خود به منظور پاسخگویی به چالش های پیچیده انسانی و توسعه ای، ارائه می دهد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید