Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام معاونت ترویج کشاورزی خبر داد:

ورود مباحث بیوتکنولوژی به سرفصل برنامه های ترویج کشاورزی / تهیه 100 عنوان نشریه و هندبوک ترویجی

قائم مقام معاونت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: جای مباحث بیوتکنولوژی کشاورزی در حوزه ترویج خالی است که امیدواریم با کمک اعضای هیات علمی و محققان بیوتکنولوژی کشاورزی بتوانیم یافته ها و اطلاعات علمی این حوزه را در سطوح مختلف ترویجی در اختیار کشاورزان، کارشناسان و سایر بهره برداران قرار دهیم.

ورود مباحث بیوتکنولوژی به سرفصل برنامه های ترویج کشاورزی / تهیه 100 عنوان نشریه و هندبوک ترویجی

قائم مقام معاونت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از ورود مباحث بیوتکنولوژی با همکاری پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی به برنامه های ترویج کشاورزی خبر داد.

به گزارش ایانا از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، قائم مقام معاونت ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نخستین جلسه کارگاه آموزش مباحث ترویجی در جمع اعضای هیات علمی این پژوهشکده با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: جای مباحث بیوتکنولوژی کشاورزی در حوزه ترویج خالی است که امیدواریم با کمک اعضای هیات علمی و محققان بیوتکنولوژی کشاورزی بتوانیم یافته ها و اطلاعات علمی این حوزه را در سطوح مختلف ترویجی در اختیار کشاورزان، کارشناسان و سایر بهره برداران قرار دهیم .

محمدرضا شاه پسند از محققان این حوزه دعوت کرد در کنار انتشار فعالیت های تحقیقاتی و ارائه یافته های پژوهشی در قالب مقالات علمی، نسبت به تدوین نوشتارهای ترویجی به منظور ارائه مستقیم به کشاورزان یا کمک به مروجان حوزه کشاورزی در انتقال یافته های جدید این حوزه اقدام کنند .

وی خاطرنشان کرد: نهضتی برای تولید محتوا براساس نیاز مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی شکل گرفته است که به تهیه 100 عنوان نشریه و هندبوک ترویجی منجر شده است. امیدواریم امسال در کتاب یافته های قابل ترویج سازمان شاهد ارائه مباحث زیست فناوری کشاورزی نیز باشیم .

شاه پسند تصریح کرد: محتوای فنی و تخصصی قابل ترویج گسترده و وسیعی از یافته های تحقیقاتی(دانش فنی جدید) تا دانش بومی، دانش تجربی، دانش فنی موجود و دانش سایر کشورها را شامل می شود که می توان آن را متناسب با سطح دانش، سن و تحصیلات مخاطبان در قالب محتوای ترویجی از طریق رسانه های مختلف متناسب با شرایط مخاطبان در اختیار آن ها قرار داد .

وی گفت: متناسب با سطح سواد مخاطب و حجم و فشردگی مطالب می توان از پوستر، چارت، تک برگ ترویجی، بروشور، نشریه ترویجی، نشریه فنی، هندبوک و کتاب برای انتقال مباحث ترویجی به مخاطب استفاده کرد .

وی در ادامه با ارائه توضیحاتی در خصوص ویژگی ها و کارکردهای متفاوت ابزارهای ترویجی، نحوه ارائه مناسب اطلاعات علمی و یافته های تحقیقاتی از طریق آنها را ارائه داد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید