Iranian Agriculture News Agency

مدیر گروه تخصصی منابع طبیعی، آب و خاک مؤسسه آموزش علمی - کاربردی جهاد کشاورزی خبر داد:

آموزش بهره‌‌برداران پروژه‌های طرح ولایت خوزستان و انتقال آب به دشت سیستان و حفاظت آب‌های مرزی

برنامه‌ریزی آموزش بهره‌برداران طرح ولایت خوزستان و انتقال آب به دشت سیستان و حفاظت آب‌های مرزی در نشستی با حضور معاون آموزش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

آموزش بهره‌‌برداران پروژه‌های طرح ولایت خوزستان و انتقال آب به دشت سیستان و حفاظت آب‌های مرزی

برنامه‌ریزی آموزش بهره برداران طرح ولایت خوزستان و انتقال آب به دشت سیستان و حفاظت آب‌های مرزی در نشستی با حضور معاون آموزش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش ایانا از مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی، مدیر گروه تخصصی منابع طبیعی، آب و خاک با بیان این مطلب اظهار داشت: در این نشست نخست معاون اجتماعی طرح سیستان در ارتباط با طرح انتقال آب از چاه‌های استان سیستان و بلوجستان به دشت سیستان توضیحاتی ارائه کرد و تأمین آب روستا و تأمین آب برای همه بهره‌برداران تحت پوشش را دو هدف اصلی از اجرای این طرح نام برد که برای هر هکتار سالانه هشت هزار و 700 متر مکعب آب در نظر گرفته شده است.

میرزایی افزود: این پروژه‌ها به صورت مطالعه، طراحی و اجراء ( EPC ) عملیاتی می شوند و همه امور بر عهده یک شرکت است. هر دو ناحیه به یک مشاور کارفرما واگذار شده و هر ناحیه یک گروه مشارکت دارد.

وی اعتبار طرح را که از سوی مقام معظم رهبری تعیین و ابلاغ شده 500 میلیون دلار اعلام کرد و یادآور شد: موضوع آبیاری تحت فشار مزارع و باغات و نیز آموزش کشاورزان و بهره‌برداران برای افزایش بهره‌وری در دستور کار است. همچنین مجری آمادگی دارد تا تمامی اطلاعات مورد نیاز مرتبط با این طرح را در اختیار کارفرما یا نماینده آن قرار دهد .

مدیر گروه تخصصی منابع طبیعی، آب و خاک خاطرنشان ساخت: در پایان این نشست مقرر شد کلیه اطلاعات و سوابق جامع و مفید طرح در خصوص نظام‌نامه آب‌بری در دشت سیستان و نیز اطلاعات مربوط به بهره‌برداران از سوی مجری در اختیار گروه مشاوران و برنامه ریزان آموزشی طرح قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید