Iranian Agriculture News Agency

گزارش فورچون از استارت آپی جدید

استارت‌آپ‌های جدید موادغذایی؛ توزیع ارزان، سریع و آنلاین/ استفاده از ارتشی با کارگران قراردادی

مصرف‌کنندگان در سال 2016 نزدیک به 675 میلیون دلار در خواربارفروشی‌ها خرج کرده‌اند. به گفته دلیو، فروش آنلاین خواربار می‌تواند به‌اندازه 20 درصد از تمام فروش خواربار تا سال 2025 باشد.

استارت‌آپ‌های جدید موادغذایی؛ توزیع ارزان، سریع و آنلاین/ استفاده از ارتشی با کارگران قراردادی

مصرف‌کنندگان در سال 2016 نزدیک به 675 میلیون دلار در خواربارفروشی‌ها خرج کرده‌اند. به گفته دلیو، فروش آنلاین خواربار می‌تواند به‌اندازه 20 درصد از تمام فروش خواربار تا سال 2025 باشد.

به گزارش ایانا، فورچون (مجله معتبر تجاری در آمریکا) در گزارشی نوشت: در 5 سال گذشته، شرکت دلیو (Deliv) تنها روی بارگیری و تخلیه و تحویل روزانه بار برای خرده‌فروشانی ازجمله شرکت‌های Macy's، PetSmart و شرکت Best Buy تمرکز کرده بود؛ اما اکنون دره سیلیکون تازه به دوران رسیده، به شرکت‌های موادغذایی و خواربارفروشان چشم دوخته است.

چند روز گذشته، شرکت دلیو با یک سرویس جدید شروع به کار کرد؛ سرویسی به نام دلیو تازه (Deliv Fresh). این شرکت خدمات تحویل را برای خواربارفروشان، استارت آپ های وعده‌های غذایی، دیگر شرکت‌های موادغذایی که می‌خواهند موادغذایی فاسدشدنی خود را به مشتریان خود در همان روز برسانند، ارائه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت دافنه کارملی درباره کارشان توضیح می‌دهد: فشار بیشتر روی مساله لجستیک و حمل‌ونقل است که می‌تواند به‌سرعت محصولات را از انبار به دست مشتری برساند. او می‌گوید: ما مثل UPS دارایی نداریم.

اما ارائه موادغذایی فاسدشدنی مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از الزامات را می‌خواهد. کارملی می‌گوید: دلیو می‌تواند با ارتشی از کارگران قراردادی این کار را مدیریت کند. این شرکت به‌جای استفاده از وسایل نقلیه یخچال دار، مشتری‌های شرکتی خود را ملزم کرده سفارش های را با یخ بسته‌بندی کنند و اگر بسته‌بندی مشکل داشته باشد، آن را برگردانند.

دلیو از رانندگان قراردادی استفاده می‌کند، آن‌ها سفارشات را از فروشگاه‌ها سوار می‌کنند و آن را به دست مشتریان می‌رسانند. این شرکت پشتش به حمل‌ونقل عظیم شرکت UPS گرم است و در عمل به 100 شهر امریکا و 4 هزار شرکت خرده‌فروش در ارتباط است.

دلیو باعث می‌شود که پول شارژ این شرکای خرده‌فروشی هزینه‌ای برای خدمات باشد. کارملی می‌گوید که درآمدها آشکارا کاهش‌یافته است، اما فروش نسبت به 2 سال گذشته حداقل 300 درصد رشد کرده است. فرصت‌های بالقوه بازار برای سرویس غذای دلیو بزرگ است. به گفته شرکت، مصرف‌کنندگان در سال 2016 نزدیک به 675 میلیون دلار در خواربارفروشی‌ها خرج کرده‌اند. به گفته دلیو، فروش آنلاین خواربار می‌تواند به‌اندازه 20 درصد از تمام فروش خواربار تا سال 2025 باشد.

فن فروش خواربار کارملی این است که مغازه ها بخش لجستیکی را به دلیو واگذار کند تا نیازی نباشد برای خدمات پول خرج کنند. کار کردن با دلیو همچنین این امکان را می‌دهد که خواربارفروشان کنترل مشتری‌های خود را در دست بگیرند چراکه می‌توانند کارهای خرید را از طریق وبسایت این مغازه‌ها نیز پیش ببرند.

سرویس جدید دلیو با اینستاکارت رقابت می‌کند و خدمات خود را توسط شرکت‌های موادغذایی مانند Safeway ارائه می‌دهد.

اما در مقابل هم شرکت‌هایی مانند Munchery، استارت آپی در فرانسیسکو که غذای آماده را تحویل می‌دهد، 120 میلیون دلار از سرمایه‌اش سوخت شد و از بین رفت. Blue Apron هم که هر هفته بسته‌ای از مواد اولیه را برای طبخ در خانه به مشتریان خود تحویل می‌دهد، تلاش می‌کند که چطور سودآور شود.

حتی سرویس تحویل موادغذایی گوگل (GOOG) هم تحویل مواد فاسدشدنی را حذف کرده است و به‌جای آن تمرکز خود را روی خریدهایی گذاشته که نیازی به هزینه انبار و دمای کنترل‌شده نداشته باشد.

مشترکین اولیه دلیو تازه، شامل خواربارفروشی آنلاین FreshDirect مستقر در ساحل شرقی، سرویس وعده غذایی Plated و تحویل گل شرکت BloomThat بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید