Iranian Agriculture News Agency

تحقیقات دانشمندان دانشگاه امارات متحده نتیجه داد؛

زباله‌های کشاورزی، راهکاری برای صرفه‌جویی انرژی در ساختمان/ زباله کشاورزی، عایقی مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست در ساختمان به‌کار می‌رود

دانشمندان دانشگاه امارات متحده عربی موادی از ضایعات کشاورزی ساختند که می‌تواند به‌عنوان عایق ساختمان استفاده شوند.

زباله‌های کشاورزی، راهکاری برای صرفه‌جویی انرژی در ساختمان/ زباله کشاورزی، عایقی مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست در ساختمان به‌کار می‌رود

دانشمندان دانشگاه امارات متحده عربی موادی از ضایعات کشاورزی ساختند که می‌تواند به‌عنوان عایق ساختمان استفاده شوند.

به گزارش ایانا وب سایت خلیج (فارس) نیوز، تیمی از دانشمندان دانشگاه امارات متحده عربی UAE University (UAEU) ، با ساخت نوع جدیدی مواد از ضایعات کشاورزی توانستند به نوعی عایق برای ساختمان دست بیابند، با این پروژه یک راه مناسب جدید و ماده ای پاک برای صرفه جویی در انرژی فراهم می شود.

Dr Basim Abu Jdayil ، مدیر پروژه گفت: "در امارات متحده عربی، ما باید برای مقابله با آب و هوای بسیار گرم راهکاری ارایه دهیم و بنابراین به نوعی ماده نیاز داریم که بتواند به عنوان عایق عمل کرده و دمای هوا را کنترل کند. بنابراین ایده پروژه ما استفاده از ضایعات کشاورزی است که توانستیم به تولید نوع جدیدی از مواد که می تواند به عنوان عایق ساختمان عمل کند، دست یابیم."

وی افزود: "در حال حاضر مواد عایق که استفاده می شود از پلیمر و پلیمر هم از نفت خام ساخته می‌شود، این بدان معنی است که مقدار زیادی انرژی و هزینه برای تولید مواد عایق در ساختمان نیاز است. از سوی دیگر، ساخت مواد عایق از زباله کشاورزی مقرون به صرفه تر است، به همچنین برای ساخت نیاز به انرژی کمتری دارد و سازگار با محیط زیست است."

دکتر Jdayil توضیح داد: "در ساخت این مواد از ضایعات کشاورزی خرما استفاده می شود که پس از آن با مواد پلیمری مخلوط می شوند."

وی خاطر نشان کرد: "در حال حاضر، مواد عایق که ما ساخته ایم، ترکیبی از پلیمر و مواد زائد کشاورزی است، در ابتدا زباله کشاورزی به گونه ای خاص آماده شده و پیش از فشرده سازی (انجماد)، با مواد پلیمری مخلوط می شوند. هدف اصلی ما رسیدن به یک عایق 100 درصد "سبز" است، البته در حال حاصر این میزان در حدود 50 درصد است که این هم نتیجه خوبی است."

مدیر پروژه یاد شده افزود: "موادی که معمولا برای عایق ساختمان استفاده می شود - مانند پلی یورتان، پلی استایرن و پشم معدنی -از ویژگی های مکانیکی پایینی برخوردارند. در حالی که یک ضرورت برای یک ماده عایق این است که دارای خواص مکانیکی و فیزیکی بسیار عالی از لحاظ صرفه جویی در انرژی، جلوگیری از نشت آب و سهولت در استفاده باشد که بتوان به طور گسترده از آن بهره برد."

دکتر Jdayil گفت: " این پروژه در سال 2010 آغاز و آزمایش های گسترده در آزمایشگاه دانشگاه انجام شد. این مواد ساخته شده در UAEU برای رسیدن به ماده نهایی و عایق مناسب ،تحت آزمایش های مکانیکی، فیزیکی، و حرارتی قرار گرفته است. این ماده در حالی که از ضایعات به گونه ای مناسب استفاده می کند با داشتن پتانسیل، سازگاری و کم هزینه بودن اش اجازه می دهد تا به طور گسترده ای در بخش ساخت و ساز به جای گزینه های موجود، استفاده شود."/

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید