Iranian Agriculture News Agency

بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در همدان راه‌اندازی شد

آغاز عملیات اجرایی 3 واحد نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی

در سفر امروز وزیر نیرو به استان همدان، 2 واحد نیروگاه هفت مگاواتی افتتاح و عملیات اجرایی 3 واحد 7 مگاواتی خورشیدی آغاز شد تا این‌گونه این استان میزبان بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور باشد.

آغاز عملیات اجرایی 3 واحد نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی

در سفر امروز وزیر نیرو به استان همدان، 2 واحد نیروگاه هفت مگاواتی افتتاح و عملیات اجرایی 3 واحد 7 مگاواتی خورشیدی آغاز شد تا این‌گونه این استان میزبان بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور باشد .

به‌گزارش ایانا به نقل از پاون، در پنجمین روز از دهه فجر و با سفر حمید چیت‌چیان وزیر نیرو به استان همدان، صبح امروز (شنبه) بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت 14 مگاوات به بهره‌برداری رسید .

بر اساس این گزارش، نیروگاه خورشیدی همدان در قالب عقد قرارداد خرید تضمینی برق با سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) توسط بخش خصوصی احداث شده است .

بر پایه این گزارش، از 100 مگاوات نیروگاه تجدید تجدیدپذیر برنامه‌ریزی شده برای احداث توسط بخش خصوصی در سال 95، تاکنون ۵۰ مگاوات آن احداث و مابقی تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود. این آمار در مقایسه با سال گذشته از رشد 700 درصدی برخوردار است .

اولین نیروگاه مولد هفت مگاواتی در زمینی به مساحت 10 هکتار در نزدیکی پلیس راه همدان در حال احداث است که با هفت میلیون یورو سرمایه‌گذاری ، 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

یک نیروگاه هفت مگاواتی نیز در مزرعه احیایی در 35 کیلومتری شهر همدان با سرمایه‌گذاری شرکت دایسک آلمان و مشارکت یک شرکت ایرانی احداث و هفت میلیون یورو برای احداث این نیروگاه سرمایه‌گذاری شده‌است .

80 درصد تجهیزات مورد نیاز این 2 نیروگاه، تولید شرکت‌های خارجی است و 20 درصد تجهیزات آن از طریق شرکت‌های داخلی تامین شده‌است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید