Iranian Agriculture News Agency

اصلاح قانون برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در مزارع کشاورزی آمریکا

مقررات جدید در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین در ایالات متحده،‌ باعث شده تا کشاورزان آمریکایی آسان‌تر بتوانند این نوع هواپیماها برای بررسی بیماری، عملیات اسپری کود و یا نگهداری از دام استفاده کنند.

اصلاح قانون برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در مزارع کشاورزی آمریکا


مقررات جدید در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین در ایالات متحده،‌ باعث شده تا کشاورزان آمریکایی آسان‌تر بتوانند این نوع هواپیماها برای بررسی بیماری، عملیات اسپری کود و یا نگهداری از دام استفاده کنند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت Futurism ، در حال حاضر تعداد پهپادها رو به افزایش است، این میزان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپاد در مزارع (به شیوه قانونی) به‌دنبال اتخاذ قوانین جدید دولت فدرال در تابستان امسال است.

این در حالی است که سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده ( FAA ) (1) ، با اتخاذ قوانین و مقررات ساده در جهت تسهیل ثبت نام پهپاد تجاری برای حفاظت و استفاده کاربران از هواپیماهای بدون سرنشین، گام برداشته است که انتظار می‌رود این روش به نفع هم کشاورزان و هم صنعت هواپیماهای بدون سرنشین باشد؛ تا جایی که بخش کشاورزی به‌عنوان بازاری برای هواپیماهای بدون سرنشین تجاری بتواند به درآمدی 350 میلیون دلار تا سال 2025 در زمینه پهپاد دست ‌یابد.

به باور برایان وین Brian Wynne ، رئیس و مدیرعامل انجمن بین‌المللی خودرو‌های بدون سرنشین، انتظار می‌رود شرکت‌های آمریکایی این فعالیت را در کشور‌هایی همچون استرالیا، ژاپن و کره جنوبی که در آنجا طی چند دهه از هواپیماهای بدون سرنشین در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، انجام دهند؛ این امر می‌تواند به بهبود اقتصاد ایالات متحده هم کمک کند.

فراتر از صنعت روبه رشد هواپیماهای بدون سرنشین، کایل میلر Kyle Miller ، مهندس هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی از نوع AgEagle Aerial Systems (2) ، در مصاحبه با مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک (3) اشاره کرد: "این تکنولوژی می‌تواند تأثیر بسزایی روی فعالیت‌های کشاورزان داشته باشد."

گفتنی است،‌ کشاورزان می‌توانند هواپیماهای بدون سرنشین را برای بررسی مزارع در مورد خشکی و یا بیماری‌ها، اسپری کود spray fertilizer و آفت‌کش‌ها، حفاظت از دام و بسیاری موارد دیگر استفاده کنند. هواپیماهای بدون سرنشین بسیار آسان‌تر و ارزان‌تر از هواپیماهای کوچک یا ماهواره‌ها تعمیر می‌شوند. همچنین سیستم‌های هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی، در حال تجهیز به سنسور و نرم افزار، در محدوده قیمت یک‌هزار و 500 دلار تا 25 هزار دلار هستند؛ بنابراین می‌توان گفت، با اتخاذ قانون جدید یک گام بزرگ و رو به جلو در بهبود کشاورزی ایالات متحده برداشته شده است./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://futurism.com


پی‌نوشت:

1- U.S. Federal Aviation Administration (FAA)

٢- نوعی هواپیماهای بدون سرنشین قادر است به سرعت تصاویر چند طیفی از سلامت محصولات کشاورزی در یک مزرعه را بگیرد.

٣- IEEE: The Institute of Electrical and Electronics Engineer : مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک، ‌یک سازمان بین‌المللی حرفه‌ای غیر انتفاعی است. خواست این مؤسسه کمک به پیش‌برد فناوری به‌طور گسترده و حوزه‌های وابسته به مهندسی برق و کامپیوتر و هم‌چنین زمینه‌های وابسته به‌طور خاص است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید