Iranian Agriculture News Agency

مرکز جدید تشخیص علف هرز دانشگاه تنسی ارائه داد؛

آزمون‌هایی برای شناسایی، کنترل و نابودسازی علف‌های هرز

از مسائل مهم، آزمایش علف‌های هرز است تا از نتایج آن بتوان برای پیدا کردن راهکاری برای کنترل و سپس برای تشخیص و پیاده‌سازی ‌استراتژی‌های بهینه برای مدیریت علف‌های هرز استفاده کرد.

آزمون‌هایی برای شناسایی، کنترل و نابودسازی علف‌های هرز


از مسائل مهم، آزمایش علف‌های هرز است تا از نتایج آن بتوان برای پیدا کردن راهکاری برای کنترل و سپس برای تشخیص و پیاده‌سازی ‌استراتژی‌های بهینه برای مدیریت علف‌های هرز استفاده کرد.

کشاورزان چه حرفه‌ای، چه تازه‌کار، مسئله‌ای آزارشان می‌دهد و آن وجود علف‌های هرز در مزارع‌شان است؛ بنابراین از مسائل مهم برای آنها چگونگی از بین بردن این علف‌های سبز مهاجم و همچنین چگونگی کنترل و کاهش رشد مجدد آنها است؛ اما به‌تازگی، راه‌حلی که از سوی مرکز تشخیص علف هرز تنسی آمریکا ارائه شده، می‌تواند راهکاری برای حل این مسائل به‌شمار آید.

به گزارش ایانا به نقل از وب‌سایت University of Tennessee Institute of Agriculture ، مرکز تشخیص علف هرز دانشگاه تنسی آمریکا ( UTWDC: University of Tennessee Weed Diagnostics Center )، مکانی برای کمک به شناسایی علف‌های هرز و چگونگی مقاومت‌‌شان در برابر علف‌کش‌ها است. این مرکز، از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه تنسی UT AgResearch و UT Extension (1) ، حمایت می‌شود که می‌تواند آزمون‌های تشخیصی را برای انواع علف‌های هرز فراهم کند.

جیم برازنان Dr. Jim Brosnan ، دانشیار Turfgrass Weed Science (2) انستیتو کشاورزی دانشگاه تنسی، گفت: "هدف ما فراهم کردن طیف گسترده‌ای از خدمات به افراد حرفه‌ای و مصرف‌کننده است."

وی ادامه داد: "آزمون‌های ما مربوط به علف‌های هرز برای سیستم تولید محصول و چمن، گیاهان زینتی و مناظر شهری طراحی شده است."

برازنان خاطرنشان می‌کند: " UTWDC به‌عنوان یک خدمت ارزشمند، نه‌تنها در ایالت تنسی، بلکه می‌تواند در سراسر ایالات متحده به‌شمار آید."

وی می‌گوید: "از مسائل مهم، آزمایش علف‌های هرز است تا بتوان برای پیدا کردن راهکاری برای کنترل و سپس برای تشخیص و پیاده سازی ‌استراتژی‌های بهینه برای مدیریت علف‌های هرز، استفاده کرد."

این دانشیار افزود: "نتایج آزمون UTWDC بر اساس تحقیقات در راستای راهکار‌های کنترل و ترویج مدیریت مناسب علف هرز در مزارع انجام می‌شود."

وی گفت: "همچنین ما در حال تکمیل و انجام تحقیقات درباره بیماری‌ها و تشخیص اثر آنها در گیاهان در مرکز خاک UTIA's Soil ، مرکز آفات و گیاهان در نشویل Nashville (3) هستیم."

با استفاده از روش‌های گیاهی کامل methods whole-plant و روش مولکولی molecular methods ، متخصصان در مرکز UTWDC ، قادر خواهند بود تا طیف گسترده‌ای از خدمات تشخیصی درباره شناسایی علف‌های هرز تا مقاومت‌شان به علف‌کش‌ها را با استفاده از غربالگری DNA انجام دهند.

برازنان یادآور شد: "ما دنبال ارائه خدمات فراگیر و مقرون به صرفه، برای مشتریان هستیم."/


مترجم: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- UT Extension : به‌عنوان واحد توسعه مؤسسه کشاورزی دانشگاه تنسی و سازمان آموزشی در سطح ایالت به‌شمار می‌آید. ازجمله فعالیت‌ها انجام پژوهش درباره کشاورزی و توسعه منابع برای مردم تنسی است.

2- Turfgrass Weed Science : مرکزی است که اطلاعات مربوط به کنترل علف‌های هرز، مقاومت به علف‌کش، ابزار شناسایی علف‌های هرز و... را ارائه می‌کند.

3- نَشویل ( Nashville ): مرکز ایالت تنسی آمریکا است. نشویل در کنار رودخانه کامبرلند قرار گرفته و پس از ممفیس دومین شهر بزرگ این ایالت به‌شمار می‌آید و دانشگاه ایالتی تنسی نیز از مؤسسه‌های آموزش عالی دولتی این شهر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید