Iranian Agriculture News Agency

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده ایران به ایانا خبر داد:

آمادگی فروش 817 هزار رأس دام زنده در آبان‌ماه/ سازمان حمایت طرفدار قصاب‌هاست تا دامداران!

نماینده بخش خصوصی دام زنده، از آمادگی توزیع بالاتر از ظرفیت این محصول در کشور برای ماه جاری خبر داد.

آمادگی فروش 817 هزار رأس دام زنده در آبان‌ماه/ سازمان حمایت طرفدار قصاب‌هاست تا دامداران!


نماینده بخش خصوصی دام زنده، از آمادگی توزیع بالاتر از ظرفیت این محصول در کشور برای ماه جاری خبر داد.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: شورای تأمین دام ایران، با توجه به شناسایی ظرفیت‌های موجود در استان‌های مختلف کشور، آمادگی عرضه دام مورد نیاز داخلی را در ماه جاری (آبان) دارد.

منصور پوریان با اشاره به اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر برای قیمت گوشت قرمز به وجود آمد و بازار این محصول را کمی متشنج کرد، افزود: اکنون این شورا برای آبان‌ماه، می‌تواند تا 580 هزار رأس گوسفند، 170 هزار رأس گوساله 150 کیلویی و 67 هزار رأس بز را برای کشتار به بازار عرضه کند که متوسط قیمت فروش هر کدام در هر کیلوگرم 11 تا 11 هزار و 500 تومان است.

به گفته وی، این مقدار عرضه دام، در حالی است که نیاز کشور برای یک ماه مثلاً برای گوسفند 300 تا 350 هزار رأس تخمین زده می‌شود. به عبارتی، شورای تأمین دام، در نظر دارد که حدود 200 تا 230 هزار رأس از این دام را بیش از حد نیاز به بازار تزریق کند تا بلکه این حباب قیمتی شکسته و مردم بتوانند از محصول مورد نظر استفاده کنند.

پوریان معتقد است: در جریان افزایش نرخ گوشت گوسفند، مصرف این محصول 20 تا 25 درصد در کشور کاهش یافته و دسترسی خریداران روزبه‌روز محدودتر می‌شود؛ بنابراین لازم بود که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی، وارد عمل شده و کمبودها را جبران کنیم، چرا که با تأمین دام از طریق شورای تأمین، مطمئناً مقدار زیادی از واسطه‌های بی‌مورد حذف خواهند شد.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده ایران در پایان با انتقاد شدید از سکوت سازمان حمایت در این باره اظهار داشت: معلوم نیست که چرا این سازمان در برابر گران‌فروشی‌ها سکوت می‌کند. چنین عکس‌العملی، این شائبه را القا می‌کند که سازمان حمایت، بیشتر طرفدار قصاب‌ها است تا تولیدکننده‌های دام زنده./

V-950801-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید