Iranian Agriculture News Agency

خانه درختی تنسی آمریکا؛

مکانی برای آشنایی کودکان با درختان و نگهداری از آنها

خانه درختی (treehouse) تنسی آمریکا،‌ با هدف تشویق و آموزش کودکان برای حفط درختان، در ایالت تنسی، راه‌اندازی شده است.

مکانی برای آشنایی کودکان با درختان و نگهداری از آنها


خانه درختی ( treehouse ) تنسی آمریکا،‌ با هدف تشویق و آموزش کودکان برای حفط درختان، در ایالت تنسی، راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایانا به نقل از وب‌سایت University of Tennessee Institute of Agriculture ، خانه درختی تنسی آمریکا، توسط سندرز پیس Sanders Pace ، معمار اهل ناکسویل (شهری در ایالت تنسی امریکا) طراحی شده است. سندرز پیس، در رقابت میان طراحان در سال 2013 برنده و به‌عنوان طراح این سازه انتخاب شد.

طراحی توسط سندرز پیس، با کمک شرکت مهندسی سازه CSA انجام شد که در ساخت این سازه از کارکنان و داوطلبان باغ دانشگاه تنسی ( UT Gardens ) بهره گرفته شد.

این پروژه با هدف افزایش برنامه‌های آموزشی ساخته شد. خانه درختی، یک مکعب 10 (٣ متر) در 10 (٣ متر) پا (فوت) است که در حدود پنج (1.5 متر ) پا از زمین فاصله دارد و توسط یک سطح شیب دار قابل دسترسی است و با نام مستعار "آشیانه" نامیده می‌شود.

گفتنی است، بیش از یک‌هزار و 600 کودک در برنامه‌ها و رویدادهای آموزشی در سال گذشته شرکت کردند. همچنین در این مکان تمام استانداردهای ایمنی ویژه کودکان معلول در نظر گرفته شده است.

سو همیلتون Sue Hamilton ، مدیر UT Gardens ( UT: University of Tennessee )، می‌گوید: "در این خانه درختی ما تعامل بهتری با کودکان داریم و می‌توانیم درباره طبیعت و مزایای درختان به آنها آموزش بدهیم."

وی ادامه می‌دهد: "سیاره ما نمی‌تواند بدون درختان زنده بماند. آب تمیز، سایه و اکسیژن فقط تعدادی از مزایای بی‌شمار درختان است. در حدود سه تریلیون درخت روی سیاره ما وجود دارد، به معنی دیگر،‌ معادل 30 درصد از سیاره ما از درختان پوشیده شده است، اما این در حالی که، تنها نیمی از تعدادی که پیش از شهر نشینی وجود داشته، اکنون باقی مانده است."

همیلتون خاطرنشان کرد: "این خانه درختی اجازه خواهد داد، تا کودکان با لذت و با شیوه‌های تعاملی درباره چنین مسئله مهمی، آموزش ببینند. ما کودکان را تشویق به درک‌ از درختان و کاشت آنها می‌کنیم و امیدواریم آنچه آموزش می‌دهیم تأثیر مثبت، در بزرگسالی آنها بگذارد."

این در حالی است که پروژه بزرگ‌تر UT Gardens با نام Children's Discovery در حال ساخت است و در آن امکاناتی ازجمله خانه بازی، تار عنکبوت نوردی، تونل، انواع سرگرمی‌های دیگر در نظر گرفته می‌شود.

سرمایه‌گذاری این پروژه به‌طور کامل از کمک‌های مالی تأمین شده است و قرار است، بهار سال 2017 افتتاح شود.

مجموعه باغ‌های دانشگاه تنسی واقع در ناکسویل Knoxville ، جکسون Jackson و کروسویل Crossville ، به‌عنوان باغ‌های گیاه‌شناسی رسمی ایالت تنسی و مجموعه انستیتوی کشاورزی دانشگاه تنسی، شناخته شده‌اند.

گفتنی است، ‌ازجمله فعالیت‌ها این باغ‌ها می‌توان به احترام، آموزش و حفظ و نگهداری گیاهان، برنامه‌های آموزشی و آزمایش‌های تحقیقاتی اشاره کرد. همچنین باغ‌ها در تمام فصول باز و برای عموم رایگان است./


مترجم: فرحناز سپهری


منبع:

https://ag.tennessee.edu /

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید