Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند تهران خبر داد:

برگزاری نشست تخصصی مدیریت پسماند در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016

نشست تخصصی مدیریت پسماند با محور سیر تحولات مدیریت پسماند ایران و جهان در حاشیه اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016، تاریخ 30 و 31 تیرماه 95 در یکی از سالن های همایش برج میلاد تهران برگزار می گردد.

برگزاری نشست تخصصی مدیریت پسماند در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016



نشست تخصصی مدیریت پسماند با محور سیر تحولات مدیریت پسماند ایران و جهان در حاشیه اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016، تاریخ 30 و 31 تیرماه 95 در یکی از سالن های همایش برج میلاد تهران برگزار می گردد.

به گزارش ایانا، حسین جعفری، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند تهران افزود: محورهای اصلی این نشست تخصصی بررسی شیوه های نوین مدیریت پسماند جامد شهری و ارائه راهکارهای نوین مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی است.

وی رضا تقوی مشاور اجرایی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، همایون مدنی شاهرودی مشاور فنی مدیر عامل سازمان، مجید عباسپور رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، مسعود احمدی مدیر کل دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری­ های وزارت کشور را به عنوان اعضای این پنل تخصصی معرفی نمود.

جعفری جمع آوری پسماند را یکی از مسائل مهم زیست‌محیطی خواند و گفت تمامی شهرها و کلانشهرهای دنیا با موضوع مدیریت پسماند سر و کار دارند و یکی از دغدغه‌های مهم زیست‌محیطی محسوب می‌شود در حالی که بسیاری از پسماندها قابل برگشت به چرخه تولید هستند و می‌توان از آنها استفاده بهینه کرد در واقع می‌توان از پسماند به‌عنوان ثروت نهفته نیز نام برد زیرا اگر با استفاده از فن‌آوری‌ها و بررسی‌های علمی این پسماند‌ها در چرخه بازیافت قرار گیرد و به آن توجه شود درآمد بسیار بالایی را برای شهرداری و اقتصاد کشور به ارمغان می‌آورد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به موضوع مدیریت پسماند به عنوان یکی از معضلات مهم شهرها ادامه داد: به دلیل اهمیت موضوع مدیریت پسماند، یکی از اولویت‌های کمیته محیط‌زیست نظارت بر مسئله ساماندهی پسماندها است، در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا زباله به‌عنوان یک سرمایه محسوب شده و با مدیریت پسماندهای شهری استفاده بهینه‌ای از این سرمایه می‌شود موضوعی که باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه مسئولان و مدیران شهری قرار بگیرد.

جعفری فرهنگ­ ‌سازی و آموزش شهروندان برای تفکیک زباله‌ها از مبدأ و استفاده بهینه از این سرمایه را یکی از مهم‌ترین موضوعاتی دانست که باید در مدیریت شهری موردتوجه باشد و با توضیح انواع پسماندها ادامه داد: دسته اول پسماندهای عادی هستندکه به‌صورت معمول از مصرف خانگی و ساختمانی و... در شهر تولید می‌شوند، دسته دوم پسماندهای پزشکی و بیمارستانی که شامل دو بخش پسماندهای شبه خانگی مراکز پزشکی و زباله‌های عفونی هستند که پسماند‌های عفونی بسیار خطرناک و زیان آورند و باید کاملاً بسته‌بندی شده و ایزوله دفع شوند، این پسماندها اگر درست جمع‌آوری و امحاء شوند خطری در پی نخواهند داشت.

جعفری در ادامه سخنانش به اهمیت موضوعی برگزاری اجلاس جهانی شوراها و شهرداران پرداخت و گفت: در این اجلاس قریب به 1800 نفر از اعضای شورای اسلامی شهرها و شهرداران سراسر کشور، روسای شورا شهر و شهرداران سراسر جهان ازجمله شهر برلین آلمان، پاریس فرانسه، ملبورن استرالیا، سئول کره جنوبی، بروکسل بلژیک، پراگ جمهوری چک و سایر شهر های جهان و بیش از 100نفر از صاحبنظران، سرمایه­گذاران بین­المللی از کشور انگلستان، آمریکا، ایتالیا، سوئیس و...، حضور دارند. این مقام همچنین به حضور مهمانان ویژه در مراسم افتتاحیه ازجمله ریاست جمهوری، وزیران کشور، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، رئیس شورا عالی استان­ها، شهردار تهران، سایر مدیران ملی، صاحبنظران، اساتید، مدیران متخصص و فعالان بنام، در نخستین گردهمایی شهری­کشور همراه با برگزاری پنل های تخصصی در حوزه های مختلف مدیریت شهری با هدف افزایش توانمندی اعضای شورا اسلامی شهرها، شهرداران و بهبود تصمیمات مدیران اجرایی درحوزه مدیریت شهری نیز اشاره کرد.

جعفری خاطر نشان کرد: اجلاس جهانی شوراها و شهرداران در طرح 5 ساله برنامه ریزی گردیده است که بعد از برگزاری نخستین اجلاس، در سال­های آتی میلادی،2017 الی 2020، به ترتیب با محوریت گردشگری، محیط زیست شهری، مدیریت بحران، شهر هوشمند برگزار خواهد شد.

جعفری افزود: امید است برگزاری این اجلاس بتواند به مسئولان و مدیران شهری، اعضای شورا اسلامی شهرها و شهرداران در توسعه مدیریت شهری و ارائه راهکارهای تخصصی وکارآمد معضلات پسماندکشور کمک نماید.

علاقمندان می­ توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی به پایگاه اینترنتی اجلاس به آدرس www.tnsi.ir مراجعه و یا با شماره­ های4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید