Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه به ایانا خبر داد:

وجود پایگاه هواپیماهای خدمات ویژه در استان‌های فارس، خوزستان و گرگان

با وجود اینکه هواپیماهای شرکت هواپیمایی خدمات ویژه در سه استان فارس، خوزستان و گرگان پایگاه دارد، اما تنها برای آتش‌سوزی‌های احتمالی جنگل گلستان درخواست داریم.

وجود پایگاه هواپیماهای خدمات ویژه در استان‌های فارس، خوزستان و گرگان


مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره آتش‌سوزی‌های اخیر در پاسارگاد و پارک بمو گفت: با توجه به آنکه شرکت در سه استان فارس، خوزستان (دزفول) و گرگان پایگاه هوایی دارد، مشکلی در خدمات‌رسانی به‌موقع برای مقابله با حوادثی همچون آتش‌سوزی نداریم.

احمد طمراسی افزود: 400 باند پروازی متعلق به وزارت جهاد کشاورزی در کشور وجود دارد که قابلیت استفاده برای مأموریت‌های هوایی را دارد؛ بنابراین مشکل باند فرودگاه نیز نداریم.

وی درباره امکان اطفای حریق توسط شرکت خدمات ویژه در جنگل‌های پاسارگاد و پارک ملی بمو خاطرنشان کرد: آمادگی برای اطفای حریق هر زمانی که درخواست وجود داشته باشد، هست؛ اما در دو مورد اخیر هیچ درخوساتی از شرکت برای کمک و امدادرسانی نشد.

طمراسی درباره تیم‌های مستقر در عرصه ادامه داد: از 15 خردادماه سال جاری دو تیم پروازی در استان گلستان مستقر شده است تا در زمان آتش‌سوزی احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی درباره وضعیت هواپیماهای شرکت تصریح کرد: هواپیماهای شرکت قابلیت حمل یک‌هزار و 500 لیتر آب به‌صورت نقطه‌ای و تا فرایند شعاع 70 متری را دارند و علاوه بر آن قابلیت پاشش فوم نیز وجود دارد.


12 فروند هواپیما خدمات ویژه فعال در عرصه

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه یادآور شد: 27 فروند هواپیما در حال حاضر در شرکت مستقر است که 12 فروند آن برای عملیات اطفای حریق و محلول‌پاشی در حال انجام عملیات است.

طمراسی تأکید کرد: در این راستا در دو روز گذشته عملیات محلول‌پاشی در مزارع غلات گلپایگان به اتمام رسیده است و منتظر درخواست‌های بعدی هستیم.

گفتنی است، با وجود آنکه در زمان آتش‌سوزی در منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی می‌شد با درخواست سریع از وزارت جهاد کشاورزی و شرکت هواپیمایی ویژه کمک گرفت، اما دیر رسیدن هواپیماها و شاید وقوع آتش‌سوزی در روز تعطیلی و علاوه بر آن نبود متولی برای پدیده آتش شاید از عواملی باشد که باعث شد تعداد زیادی از گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه فوق از بین برود./

M-950322-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید