Iranian Agriculture News Agency

در قالب هفت محور اساسی؛

"طرح هفت" امسال اجرا می‌شود

در راستای کاهش یا حذف عوامل تخریب در سطح عرصه‌های منابع طبیعی کشور "طرح هفت" در قالب هفت محور اساسی در سال جاری اجرا می‌شود.

"طرح هفت" امسال اجرا می‌شود

به گزارش ایانا، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در راستای کاهش یا حذف عوامل تخریب در سطح عرصه‌های منابع طبیعی کشور "طرح هفت" در قالب هفت محور اساسی در سال جاری اجرا می‌شود.

مسعود منصور که در جمع رؤسای ادارات ممیزی و حدنگاری اراضی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌های کشور سخن می‌گفت، افزود: "طرح هفت " بر مبنای سیاست‌های سازمان متبوع طراحی شده و اقداماتی زیربنایی در قالب هفت محور را شامل می‌شود که با اجرای این طرح ضمن کاهش عوامل تخریب در عرصه‌های منابع طبیعی، تحرک و انگیزه بیشتری در واحدهای اجرایی ایجاد خواهد کرد.

وی به هدف‌گذری و برنامه‌ریزی برای اجرای محورهای هفت‌گانه این طرح اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده، هدف‌گذاری برای اجرای محورهای هفت‌گانه این طرح در سال 95 عبارتند از توسعه حفاظت مشارکتی در سطح 12 میلیون هکتار، تثبیت مالکیت و کاداستر اراضی ملی و موات در سطح 20 میلیون هکتار، تشخیص، تعیین حریم و کاداستر اراضی مستحدث و ساحلی به میزان چهارهزار و 318 کیلومتر، تهیه نقشه‌های اراضی تخصیص یافته و تلاش برای اخذ حقوق دولت به ترتیب 750 هزار هکتار و یک‌هزار میلیارد ریال، تعیین تکلیف اراضی اختلافی (ماده واحده) برای 50 هزار پرونده، تأمین سوخت مناسب و اجرای کمربند حفاظتی در مناطق بحرانی و جنگلی به ترتیب برای پنج‌هزار خانوار و دوهزار کیلومتر و همچنین تکمیل بانک اطلاعات جامع زمین برای 30 هزار پلاک.

منصور در پایان از آمادگی کامل و عزم جدی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای اجرای این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت تحقق منابع اعتباری لازم این طرح به‌طور کامل اجرا خواهد شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید