Iranian Agriculture News Agency

به زودی و با بی توجهی سه دستگاه مسئول؛

شهرستان ری و محدوده اطراف فرودگاه امام کانون گرد و غبار می شود

3 دستگاه مسوول سه سال است که قول داده اند برای مهار کانون های بحرانی گرد و غبار در استان تهران 15 میلیارد تومان اعتبار می دهند، اما تاکنون اقدامی نکرده اند.

شهرستان ری و محدوده اطراف فرودگاه امام کانون گرد و غبار می شود


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: گرد و غبار تهران منشأ محلی و داخلی دارد و علت آن بیشتر از همین عرصه های داخلی است .

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ؛ قاسم حقانی با اشاره به اینکه شهرستان ملارد مهمترین کانون گرد و غبار و فرسایش بادی در استان تهران است، افزود: 70 هزار هکتار از اراضی شهرستان ملارد تحت تأثیر فرسایش بادی است که بخشی از آن عامل ایجاد گرد و غبار در شهرهای استان تهران است .

وی گفت: امسال از محل صندوق ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اعتباری برای اجرای طرح بادشکن و نهالکاری در اراضی شهرستان ملارد اختصاص یافته اما طی دو دهه گذشته که 9 هزار هکتار از این اراضی بوته کاری شده است .

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران افزود: کانون بحرانی و اصلی گرد و غبار در شهرستان ملارد در محدوده روستای 6 و سعت اراضی آن حدود 600 هکتار است .

حقانی گفت: اراضی کشاورزی در این مناطق رها شده است و مالکان نیز به اداره کل منابع طبیعی اجازه نمی دهند عملیات مقابله با گرد و غبار در این روستا اجرا شود .

وی افزود : شهرستان ورامین در جنوب شرق تهران دومین کانون ایجاد گرد و غبار در استان تهران است که در سال جاری در سطح 190 هکتار از این عرصه 10 هزار هکتاری نهال کاری شده است .

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران شهرستان ری و محدوده اطراف فرودگاه امام را از دیگر کانون های آینده گرد و غبار اعلام کرد و گفت: این منطقه عاری از پوشش گیاهی است و به علت کاهش بارندگی و افزایش دما این مناطق به سمت بیابانی شدن پیش می رود و در صورت عدم مقابله با بیابانزایی به زودی به کانون های گرد و غبار تبدیل می شود .

حقانی با انتقاد از سه دستگاه مسئول بدون ذکر نام تصریح کرد: این دستگاه ها سه سال است که قول داده اند برای مهار کانون های بحرانی گرد و غبار در استان تهران 15 میلیارد تومان اعتبار می دهند، اما اقدامی نکرده اند .

وی از مسئولان خواست با اختصاص اعتبارات لازم برای کنترل گرد و غبار در استان تهران اقدامات ضروری را انجام دهند /.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید