Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت سال جدید منتشر شد:

اعلام شرایط پذیرش سرپرستی یک بذر و نجات یک گونه گیاهی برای حمایت ملی از بانک ژن

با قبول سرپرستی یک بذر، شما می‌توانید به بانک ژن منابع طبیعی کمک کنید تا از آینده گیاهان ایران حفاظت کند، به شما اطمینان داده می‌شود که گونه مورد حمایتتان هیچگاه منقرض نخواهد شد، نام خود را در فهرست حامیان نجات گونه‌های گیاهی ایران ثبت کنید و عشق به طبیعت را در قلب کودکانتان جاودانه کنید.

اعلام شرایط پذیرش سرپرستی یک بذر و نجات یک گونه گیاهی برای حمایت ملی از بانک ژن


با قبول سرپرستی یک بذر، شما می‌توانید به بانک ژن منابع طبیعی کمک کنید تا از آینده گیاهان ایران حفاظت کند، به شما اطمینان داده می‌شود که گونه مورد حمایتتان هیچگاه منقرض نخواهد شد، نام خود را در فهرست حامیان نجات گونه‌های گیاهی ایران ثبت کنید و عشق به طبیعت را در قلب کودکانتان جاودانه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در ایران چهار فصل ما بیش از هشت‌هزار گونه گیاهی ثبت‌شده است؛ این تعداد گونه گیاهی با گونه‌های گیاهی سراسر قاره اروپا برابری می‌کند، اما متأسفانه بسیاری از گونه‌های گیاهی سرزمین ما با خطر انقراض روبه‌رو هستند.

امروز گیاهان بسیاری در خطرند، زیرا از گیاهان به‌ویژه گونه‌های دارویی بیش از حد برداشت و بهره‌برداری می‌شود. گیاهان بسیاری در خطرند، زیرا فشار چرای دام 5.2 برابر ظرفیت مراتع است. گیاهان بسیاری در خطرند، زیرا زیستگاه آنها به وسیله تغییر کاربری اراضی و از بین بردن گیاهان محدود شده است؛ گیاهان بسیاری در خطرند، زیرا گیاهان توان تحمل تغییرات آب و هوایی، خشکی و گرم شدن زمین را ندارند.

روزانه چهار گونه گیاهی در معرض خطر انقراض قرار می‌گیرند. این واقعیت تلخ خود نشان‌دهنده ضرورت حفاظت از گونه‌های در خطر و کلید حمایت از خدمات بانک ژن منابع طبیعی است. با قبول سرپرستی بذرها، شما می‌توانید به بانک ژن منابع طبیعی کمک کنید تا از آینده گیاهان ایران حفاظت کند.


گونه‌های گیاهی ایران چگونه حفاظت می‌شوند؟

بانک ژن منابع طبیعی ایران مکانی با تجهیزات سردخانه‌ای و آزمایشگاهی ویژه است که طی 20 سال فعالیت، بیش از 45 هزار نمونه بذری که شامل یک میلیادر و صد میلیون بذر از سه‌هزار و 500 گونه گیاهی را از سراسر ایران جمع‌آوری و نگهداری کرده است. به این ترتیب بانک ژن منابع طبیعی حفظ گونه‌های گیاهی را که توسط انسان کاشته نمی‌شوند را برای صدها سال تضمین می‌کند تا اگر به هر دلیلی گیاهی در طبیعت منقرض شد، با استفاده از دانه‌های ذخیره شده از آن در بانک ژن، بتوان آن را دوباره تولید و در طبیعت مستقر کرد.


دریافتی در قبال قبول سرپرستی یک دانه یا گونه گیاهی

شما یک گواهی تمام‌رنگی به نام خودتان یا یک ایمیل به پیوست یک فایل pdf از گواهی دریافت می‌کنید که می‌توانید آن را دانلود و پرینت کنید. اگر شما مسئولیت نگهداری یک دانه را به‌عنوان یک هدیه برای شخصی خریده‌اید، شخص دریافت‌کننده هدیه یک ایمیل مبنی بر اینکه شما به‌عنوان هدیه سرپرستی یک دانه را به صاحب ایمیل تقدیم کرده‌اید، دریافت می‌کند. نام شما در قسمت معرفی "حامیان فردا" وبگاه بانک ژن منابع طبیعی درج می‌شود.


سرپرستی یک گونه را به‌عنوان هدیه قبول کنید تا ارزش معنوی هدیه‌تان نمایانگر لطافت و زیبایی روح‌تان باشد.

در موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف که مایل هستید با نجات یک گونه روح خود را تلطیف کنید، مسئولیت نگهداری یک دانه را به‌عنوان یک هدیه برای شخص مورد نظرتان خریداری نمایید. شخص دریافت‌کننده هدیه، یک گواهی رنگی یا یک ایمیل مبنی بر اینکه شما به‌عنوان هدیه سرپرستی یک دانه را به صاحب ایمیل تقدیم کرده‌اید، دریافت می‌کند.


بخشی از مهم‌ترین پروژه حفاظتی ایران در بانک ژن منابع طبیعی باشید

بانک ژن منابع طبیعی ایران بیش از سه‌هزار و 500 گونه گیاهی منابع طبیعی ایران را نگهداری می‌کند و شما فقط با پرداخت 30 هزار تومان می‌توانید مسئولیت سرپرستی یکی از آنها راقبول کنید. شما با پرداخت 200 هزار تومان می‌توانید بذرهای یک گونه از زادگاه‌تان را بپذیرید، یا با پرداخت یک یا دو میلیون تومان یک گونه را از خطر انقراض نجات دهید.



چگونه سرپرستی بذرها را بپذیرم؟


قبول سرپرستی یک بذر

با پرداخت مبلغ 30 هزار تومان و قبول سرپرستی یک دانه، یک گواهی تمام‌رنگی به همراه عکس گیاه به شما یا هر کسی که شما درخواست کنید تحویل می‌شود. نام شما به‌عنوان طرفدار نجات گونه‌ها در بانک ژن منابع طبیعی ثبت می‌شود.


قبول سرپرستی بذر‌های یک گونه از زادگاه‌تان

با پرداخت مبلغ 200 هزار تومان و قبول سرپرستی بذر‌های یک گونه از زادگاه‌تان، یک گواهی تمام رنگی به همراه عکس گیاه به شما یا هر کسی که شما درخواست کنید تحویل می‌شود. نام شما به‌عنوان طرفدار نجات گونه‌ها در بانک ژن منابع طبیعی ثبت می‌گردد. شما به مراسم "نجات گونه‌ها" در بانک ژن منابع طبیعی، مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور دعوت می‌شوید.


نجات یک گونه

با پرداخت یک یا دو میلیون تومان و نجات یک گونه از خطر انقراض، یک گواهی تمام‌رنگی به همراه عکس گیاه به شما و یا هر کسی که شما درخواست کنید تحویل می‌شود. نام شما به‌عنوان طرفدار نجات گونه‌ها در بانک ژن منابع طبیعی ثبت می‌گردد. شما به آیین "نجات گونه‌ها" در بانک ژن منابع طبیعی، مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور دعوت می‌شوید. نام شما در قسمت گونه‌های حمایت شده و معرفی حامیان وبگاه بانک ژن منابع طبیعی درج می‌شود./

A-941217-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید