Iranian Agriculture News Agency

تغییر کاربری یک میلیون هکتار زمین کشاورزی پس از انقلاب

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: سنددار کردن زمین های کشاورزی اولویت اول سازمان امور اراضی است.

تغییر کاربری یک میلیون هکتار زمین کشاورزی پس از انقلاب
تغییر کاربری یک میلیون هکتار زمین کشاورزی پس از انقلاب

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، قباد افشار در دیدار با اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت: حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی امروز یک ضرورت است.

وی بر حفاظت از باغات در داخل کلانشهرهایی همچون تبریز تاکید کرد و افزود: متاسفانه در تهران حدود 10 هزارهکتار باغ داخل شهری به مسکن تبدیل و تغییرکاربری یافته است.

افشار با بیان اینکه از سال 1357 تا سال 1392 خورشیدی یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور تغییر کاربری یافته است و دیگر امکان تولید در آنها وجود ندارد، ادامه داد: رویکرد دولت یازدهم، رویکردی مبنی بر عقلانیت و آینده نگری و توجه به محیط زیست و منابع پایه کشور است.

وی با بیان اینکه دولت دو ماموریت عمده را در این خصوص دنبال می کند، ادامه داد: تامین امنیت غذایی جامعه و حفظ منابع پایه که تامین امنیت غذایی منوط به حفاظت از منابع طبیعی که شامل آب ، خاک و اراضی کشاورزی و ایجاد تعادل در فضای اکولوژیکی بین کشاورزی و منابع طبیعی است.

رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه طرح کاداستر اراضی کشاورزی در بسیاری از نقاط کشور در حال اجرا است که از جمله مزایای آن حل مسایل حقوقی مردم بر سر اراضی می باشد افزود: طرح کاداستر اراضی کشاورزی شامل عکسبرداری و تهیه نقشه جامع از اراضی کشاورزی در یک منطقه می باشد که می توان گفت بانک اطلاعات اراضی با اجرای این طرح تکمیل می شود.

وی ازمزایای تهیه نقشه و اطلاعات جامع از اراضی را راه حل مسایل حقوقی مردم و خرده مالکی ذکر کرد و گفت: با سنددار کردن اراضی بسیاری از تسهیلات و امکاناتی که دولت برای کشاورزان در نظر گرفته است آسان تر به آنان می رسد.

رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: کارگروه رفع تداخل ها در همه استان ها تشکیل و به بررسی مالکیت زمین ها می پردازد که اختیارات و تصمیم گیری ها نیز به استان واگذار شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید