Iranian Agriculture News Agency

برنامه توسعه خدمات الکترونیکی سازمان حفاظت محیط زیست تصویب و ابلاغ شد

مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد؛ در راستای تحقق نقشه راه دولت الکترونیک، مهم ترین عناوین خدمات سازمان احصاء و پس از بررسی های کارشناسی به تصویب کمیسیون دولت الکترونیک وشورای عالی فناوری اطلاعات کشور رسید.

برنامه توسعه خدمات الکترونیکی سازمان حفاظت محیط زیست تصویب و ابلاغ شد
برنامه توسعه خدمات الکترونیکی سازمان حفاظت محیط زیست تصویب و ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، کلانتری افزود: با عنایت به اینکه سازمان یک دستگاه حاکمیتی بوده و خدمات آن همه بخش های جامعه را در برمی گیرد ضروری است که از روش های سنتی عبور کرده و خدمات خود را بصورت مکانیزه به دستگاه ها و متقاضیان ارائه نماید.

وی گفت: در دولت یازدهم اقدامات خوبی در راستای توسعه خدمات الکترونیک آغاز شده که سازمان هم وظیفه خود می داند در این راستا قدم های مهمی بردارد.

کلانتری اضافه کرد: برنامه اجرایی توسعه خدمات الکترونیکی سازمان که شامل خدمات، پروژه ها و فرایند ها است را تهیه و به سازمان های مدیریت و برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ارسال نموده است.

به گفته وی، عناوین خدمات الکترونیکی که شامل 8 خدمت و 24 زیر خدمت است پس از تصویب به سازمان ابلاغ شده و هم اکنون مشغول تدوین سامانه مربوطه هستیم که پس از اجرای سامانه مذکور خدمات سازمان در کل کشور به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد که این مهم خود کمک بزرگی به حفظ محیط زیست ،کاهش آلودگی ها،کاهش مصرف سوخت و انرژی و ترافیک و... خواهد کرد.

کلانتری افزود: سازمان جزء 14 دستگاه اجرایی اول کشور، است که توانسته برنامه الکترونیکی خدمات خود را به تصویب کمیسیون دولت الکترونیک شورای عالی فناوری اطلاعات برساند.

مدیر کل آمار فناوری اطلاعات گفت : سازمان حفاظت محیط زیست برای اولین بار شرح خدمات پروژه بزرگ معماری سازمانی را با همفکری همه بخش ها و توسط دانشگاه شهید بهشتی تهیه نمود که فاز شناخت آن به پایان رسیده است.

وی افزود: در فازهای بعدی مدیریت یکپارچه سامانه ها، اصلاح فرایندها و اجرای معماری بر اساس الگوها و مدل های روز دنیا انجام خواهد شد.

مدیر کل آمار فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست در پایان به پروژه آماده سازی و تکمیل اطلاعات مکانی و توصیفی اشاره کرد و گفت: این پروژه که یک ضرورت فنی برای سازمان میباشد توسط دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی به پایان رسیده و هم اکنون کارشناسان مشغول بار گذاری این سامانه دیتا مکان بر اساس استانداردها و مدل های مفهومی مربوطه هستند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید