Iranian Agriculture News Agency

کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی، آینده شغلی ندارند!

متأسفانه کارگزاران تعیین خسارت صندوق بیمه محصولات کشاورزی پس از سال‌ها فعالیت در این بخش، هنوز سنوات و آینده شغلی مشخصی ندارند.

صندوق بیمه کشاورزی یکی از اصلی‌ترین زیربناهای رشد و حمایت در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که با دارا بودن بیش از چهارهزار و 500 نفر نیروی باسابقه و تازه‌نفس جوان مشغول خدمت‌رسانی به باغداران، پرورش‌دهندگان دام، طیور، زنبورعسل و آبزیان هستند که تعیین خسارت در مواقع لزوم بر عهده کارگزاران خسارتی بوده که خودشان از ابتدایی‌ترین بخش امنیت شغلی، یعنی پوشش بیمه‌ای و آسایش محرومند.

یکی از کارگزاران تعیین خسارت استان خوزستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: سختی کار و شرایط بد جوی و جغرافیایی در بیشتر نقاط کشورمان این قشر را با حوادث و اتفاق‌های ناگوار و گاهی فوت عده‌ای همکار روبه‌رو می‌کند که به‌دلیل نداشتن مزایای شغلی بعد از حادثه، خانواده‌های آنها با سختی می‌گذرانند.

وی افزود: بیشتر این کارگذاران دارای مدرک تحصیلی لیسانس، فوق‌لیسانس، دکترا و نخبگان این مرز و بوم هستند که به‌دلیل نداشتن امنیت شغلی، با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند.

او با اعلام اینکه این قشر حتی کد پرسنلی مربوط به بانک کشاورزی را دارا هستند، خاطرنشان کرد: حقوق و مزایای ماهانه نداریم و بر اساس عملکرد و به‌صورت درصدی سهم خود را دریافت می‌کنیم.

این کارگزار ادامه داد: طرح یک‌فوریتی در سال گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که مقرر گردید این تعداد کارگزار صندوق بیمه محصولات کشاورزی پس از بازنشستگی نیروهای این بانک، به استخدام آن درآمده و از حقوق و مزایا برخوردار شوند، اما همچنان از وضعیت این طرح هیچ خبری نیست.

وی تصریح کرد: حتی کارگزاران صندوق بیمه برای مشغول شدن به کار، از آزمون‌های استخدامی گذر کردند، اما با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند.

او از مسئولان درخواست کرد که هرچه سریع‌تر در وضعیت شغلی این قشر تعیین تکلیف حاصل شود و وضعیت شغلی آنها مشخص‌تر باشد.

وی یادآور شد: برخی از نیروهای موجود در این بخش دارای سابقه کاری دو تا 15 ساله هستند، اما هنوز هیچ آینده‌ای پیش روی آنها نیست./

خبرنگار: مژگان ستار

A-940513-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید