Iranian Agriculture News Agency

صادرات 76 هزار تن محصول کشاورزی از مرز آستارا

مدیر جهاد کشاورزی آستارا از صادرات 76 هزار و 653 تن محصولات کشاورزی از طریق گمرک این شهرستان در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، ایرج شیارکار گفت: طی این مدت 28 نوع محصول کشاورزی به ارزش 50 میلیون و 64 هزار و 500 دلار شامل کیوی، پیاز، خربزه، فلفل، گوجه فرنگی، سیب زمینی، کشمش، کلم، سیب، سبزی، انگور، هندوانه، گیلاس، لیمو ترش، چای، خرما و پسته از گمرک آستارا به کشور های روسیه، گرجستان، آذربایجان، اوکراین و آسیای میانه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات این محصولات از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نکرده است، افزود: همچنین در این مدت شش نوع محصول کشاورزی نظیر تخته سوزنی برگ، موز، ارزن، سبوس، کنجاله آفتابگردان و کنجاله پنبه دانه به وزن 28 هزار و 132 تن از کشورهای روسیه و گرجستان از طریق مرز گمرک بندر آستارا وارد کشور شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا در ادامه بیان کرد: در چهار ماه اول امسال نظارت و اعمال کنترل بر ترانزیت سه نوع محصول به وزن 11 هزار و 446 تن شامل تخته سوزنی برگ، آرد گندم و ریشه شیرین بیان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است.

شیارکار افزود: طی این مدت ترانزیت محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 66 درصد و واردات این محصولات 17 درصد رشد داشته است.

گمرک آستارا به عنوان یک اداره کل در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.

این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد.

شهرستان بندری آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و نیز تردد اتباع خارجی محسوب می شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید