Iranian Agriculture News Agency

تغییر کاربری اراضی کشاورزی شمال در دستور کار شورای عالی شهرسازی

شورای عالی شهرسازی و معماری در طرح کاهش خسارات ناشی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان های شمالی کشور با تاکید بر تفکیک تقاضاها به دو دسته صحیح واقعی و سوداگرایانه، مکان یابی در سه استان شمالی را در دستور کار دبیرخانه شورای عالی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی در ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری به استانداران مازندران، گلستان و گیلان تاکید کرد: موضوع پیشنهاد سازمان امور اراضی و وزیر جهادکشاورزی در جلسه هشتم تیرماه سال جاری این شورا مطرح و موارد مشروحه برای جمع بندی ارایه شد.

اعضا شورای عالی شهرسازی و معماری نسبت به تردید ناپذیری و ضرورت حفظ اراضی تجدید ناپذیر شمال کشور در عرصه اراضی کشاورزی، باغات، مرتع، جلگه و جنگلی و پایبندی ضرورت های آن توسط همه دستگاه های ذیربط به اجماع رسیدند.

در کنار اقدامات نظارتی و کنترلی ضرورت وجود برنامه به منظور هدایت تقاضاهای واقعی انکار ناپذیر است و باید در دستور کار دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری قرار گیرد و تفکیک تقاضاها به دو دسته صحیح واقعی و سوداگرایانه می بایست مورد توجه قرار گیرد زیرا که پاسخ به تقاضاهای دسته نخست ضروری است، اما اقدامات ساده انگارانه در این راستا می تواند به تحریک تقاضاهای سوداگرایانه منجر شود.

شورای عالی شهرسازی و معماری با اتخاذ رویکرد دفاع از حقوق مردم و شهروندان به ایجاد و افزایش بسترها و تسهیلات لازم توسط بخش های حاکمیتی به منظور نهادینه ساختن و تحکیم نظارت اجتماعی توسط سازمان های مردم نهاد و افزایش نظارت عمومی درباره مساله تآکید کرد.

از دستگاه های فرهنگی خصوصا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور فرهنگ سازی برای کاهش تقاضا برای تفریح در فضای خصوصی و چگونگی فضای مفرح عمومی دعوت می شود و برنامه پاسخ مناسب به تقاضاهای صحیح و واقعی به منظور مکان یابی در سه استان شمالی یادشده با تاکید بر بررسی افزایش تراکم در دستور کار دبیرخانه شورای عالی قرار گرفته و نتیجه این بررسی ها حداکثر ظرف مدت نه ماه به شورا ارایه شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید