Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 94 اعلام شد

افزایش پوشش بیمه اجتماعی، خدمات‌رسانی بهتر به اعضا، بازنگری سیستم کارگزاری‌ها، بازنگری آیین‌نامه اجرایی و قوانین صندوق، توسعه IT، تفویض امور به دفاتر استانی، تقویت بدنه کارشناسی و پیگیری بحث بیمه فراگیر از مباحث اصلی ما در سال 94 خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر؛ پیرو برگزاری نخستین همایش سراسری مدیران ستادی و استانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مشهد طی گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، هدف از برگزاری این نشست با مدیران را تشریک مساعی بهتر با مدیران ستادی و استانی عنوان کرد و گفت: از ابتدای حضورش در صندوق به دلیل تغییرات پی در پی که طی سال گذشته در سطح مدیریتی به وجود آمده بود، نوعی خلاء در هماهنگی و انسجام وجود داشت و از آنجا که ما همگی یک تیم هستیم، باید به یک سمت حرکت کنیم.

محمدرضا رستمی درباره اینکه راهکار مدیریتی وی برای رفع چالش‌های پیش روی این صندوق در خدمات‌رسانی به روستاییان چیست، افزود: نخستین حسی که به من و اعضای هیئت‌مدیره دست داد، این بود که یک هم‌صدایی در سطح صندوق به‌وجود آوریم، لذا من به دنبال فضایی هستم که در سایه آرامش و همدلی کار را پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم فرهنگ سازمانی که در پایین‌ترین نقطه سازمان دیده می‌شود از بالاترین نقطه سازمان شکل می‌گیرد، در واقع فرهنگ سازمان، سایه مدیران است و هر فرهنگی که در مدیریت سازمان ساری و جاری باشد، در کل سازمان دیده می‌شود.

رستمی ادامه داد: از شیوه‌های مدیریت منابع انسانی این است که در سازمان نیرو بسازیم و یا اینکه نیرو را جذب کنیم؛ ما هر دو کار را انجام دادیم و هر دو روش را پیش بردیم؛ در این راستا سعی کردیم از تجربیات خوب در حوزه بیمه‌های اجتماعی استفاده کنیم و از همکارانی که در سازمان تأمین اجتماعی حضور دارند، بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم خود را تقویت کنیم، باید با افراد بالاتر از خود در ارتباط بوده و از تجربیات آنها استفاده کنیم. ما به این سمت پیش خواهیم رفت که بدنه کارشناسی را تقویت کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره برنامه‌های آینده و در دسترس این صندوق با بیان اینکه با مجوز هیئت امناء و هیئت‌مدیره جذب نیروهای تحصیل کرده و نخبه در دستور کار است، یادآور شد: یکی از بحث‌های اساسی این است که منابع انسانی می‌تواند سازمان را به سمت جلو حرکت دهد؛ لذا معتقدم شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های سرمایه‌گذاری هیچ چیزی به‌جز منابع انسانی ندارند و در همین راستا منابع انسانی را باید تقویت کرد.

رستمی در راستای تبیین راهکارهای مدیریتی خود برای افزایش اصولی گسترش ضریب نفوذ بیمه اجتماعی در جامعه هدف تأکید کرد: من به مدیران می‌گویم تجهیزات و امکانات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهیم و بعد دیگر نوبت شماست تا ضریب نفوذ بیمه اجتماعی را در جامعه هدف گسترش دهید.

وی اظهار داشت: افزایش پوشش بیمه اجتماعی، خدمات‌رسانی بهتر به اعضا، بازنگری سیستم کارگزاری‌ها، بازنگری آیین‌نامه اجرایی و قوانین صندوق، توسعه IT، تفویض امور به دفاتر استانی، تقویت بدنه کارشناسی و پیگیری بحث بیمه فراگیر از مباحث اصلی ما در سال 94 خواهد بود.

رستمی همچنین گفت: بحث بیمه فراگیر را جناب آقای جهانگیری به آقایان نوبخت و ربیعی محول کردند و به احتمال زیاد در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: باید با تقویت زیرساخت‌ها خود را برای این مأموریت مهم آماده کنیم، شبیه کاری که در بیمه سلامت انجام پذیرفت.

به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، طی این طرح، افرادی که پوشش بیمه اجتماعی ندارند، مراجعه می‌کنند و می‌توانند با عضویت در بیمه فراگیر از مزایای بیمه اجتماعی استفاده کنند./

گفتگو: علیرضا صفاخو

P-940304-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید