Iranian Agriculture News Agency

ردیف صندوق بیمه روستاییان 1100 میلیارد تومان اعلام شد

از آنجا که بخشی از لایحه بودجه به اعتبارات بخش بهداشت اختصاص دارد و جامعه کشاورزی و روستاییان را نیز خدمات آن در بر می گیرد، میزان ردیف بودجه بخش های مختلف وزارت بهداشت در لایحه تقدیمی دولت به مجلس  برای ردیف صندوق بیمه روستاییان 1100 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، حوزه بهداشت وزارت بهداشت از چند محل اعتبار می‌گیرد که شامل اعتباری تحت عنوان ردیف سلامت شهری، ردیف سلامت روستایی، ردیف صندوق بیمه روستاییان، ردیف ارزش افزوده و ردیف پزشک خانواده شهری است.

بر اساس این گزارش، میزان ردیف یک درصد ارزش افزوده به طور کلی 2200 میلیارد تومان است که 1100 میلیارد تومان آن مربوط به حوزه بهداشت بوده، میزان اعتبار ردیف پزشک خانواده نیز 2 هزارو 27 میلیار تومان و ردیف صندوق بیمه روستاییان 1100 میلیارد تومان است.

در برنامه‌های طرح تحول بهداشت، نیز مهم‌ترین گام نیز به بازسازی و تکمیل شبکه بهداشت روستایی، شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر و همچنین گسترش آن به شهرها و حاشیه‌ شهرهااختصاص یافته است که پوشش‌ مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای ساکنان حاشیه شهرها از جمله برنامه‌های مورد تاکید دست اندرکاران وزارت بهداشت است. جمعیتی که بر اساس مطالعات وزات خانه یاد شده جمعیتی حدود 9 میلیون نفر از ساکنان حاشیه شهرها را در بر می گیرد که در گام نخست، خدمات مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای این جمعیت پیش بینی شده است.

البته تقویت برنامه پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران از دیگر برنامه‌های طرح تحول بهداشت است که فراهم شدن زیرساخت‌ها لازمه گسترش این برنامه عنوان شده است.

در سیاست های کلان ابلاغی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری، بر توانمندسازی مردم در زمینه سلامت و خود مراقبتی و مسئولیت‌پذیری مردم در امر سلامت تاکید شده که بر اساس آن، از آنجا که ارتقای کیفیت زندگی در جامعه موجب کاهش هزینه‌های بیماری‌ها می‌شود، بی‌تردید این امر مختص آگاه‌سازی کادر جامعه پزشکی و پرستاری نیست، بلکه کل مردم باید آگاه شوند. لذا انتظار می رود تا وزارت بهداشت در دور تازه فعالیت ها این امر را نیز تسریع بخشد./

خبرنگار: افسانه زعیم زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید