Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی خبر داد:

افزایش پنج درصدی قیمت گوشت قرمز در بازار

بعد از یک سال و نیم ثبات قیمتی در عرضه گوشت قرمز، نرخ این محصول در بازار مصرف حدود پنج درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، با وجود تدابیر دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف از طریق عرضه گوشت یخ‌زده قرمز مورد نیاز تکایا به قیمت 15 هزار تومان از محل تولیدات داخلی، در بازار مصرف عمومی شاهد افزایش قیمتی هستیم.

بنا بر این گزارش، به‌طور معمول تقاضای گوشت گوسفندی در ماه‌های ذی‌حجه، محرم و صفر به‌دلیل بازگشت حجاج، عید قربان و مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی افزایش می‌یابد که این امر بر قیمت فروش این محصول نیز در یازار مصرف تأثیر می‌گذارد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت کالاهای اساسی ازجمله گوشت قرمز مورد نیاز تکایا ازابتدای ماه آبان اقدام به توزیع گوشت گوساله یخ‌زده به قیمت 15 هزار تومان کرده است، اما این امر تأثیری بر کاهش قیمت این محصول برای مصرف‌کنندگان نداشته است.

علی‌اصغر ملکی افزود: بعد از یک و نیم سال ثبات در نرخ گوشت گوسفندی در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف هستیم که به‌طور مستقیم از عرضه و تقاضا نشات می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه (لاشه) در بازار مصرف 28 هزار تومان به فروش می‌رسد که نسبت به ماه گذشته افزایش چهار تا پنج درصدی داشته است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با توجه به سرکشی‌هایی که بر کشتارگاه‌های گوشت گوسفندی صورت گرفته است، مشکلی برای تأمین افزایش تقاضای موجود در روزهای عاشورا و تاسوعا وجود ندارد./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-930805-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید