Iranian Agriculture News Agency

نماینده علی‌آباد کتول در گفتگو با ایانا:

جاده ابر، هیچ‌گونه گیاهی را تهدید نمی‌کند

در حالی رئیس سازمان محیط زیست از احداث جاده ابر جلوگیری می‌کند که بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده، هیچ‌نوع گونه گیاهی با احداث این جاده تهدید نمی‌شود.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: احداث جاده ابر سه مصوبه‌های دولت نهم و دهم را دارا است و از زمان جنگ جهانی دوم که محل عبور و مرور مردم بوده است، عملاً وجود داشته، اما با مانع‌تراشی‌های محیط زیست متوقف شده است.

رحمت‌ا... نوروزی افزود: پرسش اساسی از سازمان محیط زیست این است که آیا در کشورهای پیشرفته که ساخت و ساز انجام می‌شود، توجه به محیط زیست و حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی انجام نمی‌شود که وی از احداث هشت کیلومتر جاده باقیمانده از جاده موسوم به ابر جلوگیری می‌کند؟

وی خاطرنشان کرد: احداث جاده ابر علاوه بر توسعه گردشگری و کاهش 87 کیلومتری فاصله سمنان و گلستان، می‌تواند پیوند آسیای میانه با استان گلستان را فراهم کند که اثرات اقتصادی قابل توجهی برای مردم آن منطقه دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بررسی‌های به‌عمل‌آمده نشان می‌دهد هیچ نوع درخت سرخداری در مسیر احداث جاده ابر وجود ندارد و گونه گیاهی به‌خصوصی تهدید نمی‌شود.

نوروزی با اشاره به اشتغال‌زایی و توسعه گلستان تصریح کرد: استان گلستان همجوار با آسیای میانه و مرزهای بین‌المللی شمال ایران است و باید بتواند با استفاده از راه‌های زمینی و هوایی، ارتباط و تعامل بین‌المللی خود را با دنیا افزایش دهد./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-921219-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید