Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور:

صنعت زنبورداری نیاز به برنامه توسعه و نقشه راه دارد

در صنعت زنبورداری کشور، علاوه بر صندوق حمایت از توسعه زنبورداری، اتحادیه ملی، 20 اتحادیه استانی و بیش از 200 تعاونی زنبورداری وجود دارد که در صورت فعالیت در قالب یک برنامه مشخص، بازده‌ای به مراتب بهتر خواهند داشت.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: با وجود اینکه صنعت زنبورداری کشور دارای مزیت نسبی است و ساختار فعلی آن نیز به خاطر وجود این صندوق، اتحادیه ملی، 20 اتحادیه استانی و بیش از 200 تعاونی زنبورداری به لحاظ کمی قابل قبول است، اما نداشتن برنامه توسعه جامع و فراگیر و عدم هماهنگی لازم بین نهادها و ساختارهای درون و برون‌بخشی باعث عدم اثربخشی کامل اقدامات و امکانات این صنعت شده است.

بهزاد بانکی‌پور افزود: برای دستیابی به این مهم، باید نقشه راه و یک برنامه راهبردی برای توسعه صنعت زنبورداری کشور تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه صنعت زنبورداری باید بر مرحله قبل از تولید تا بازار نظارت بیشتری شود و با حرکت فعالان این بخش در قالب برنامه‌ای مشخص از منابع و امکانات کشور به‌صورت بهینه و اثربخش در راستای توسعه این صنعت به‌کار گرفته شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور ادامه داد: صنعت زنبورداری کشور دارای پتانسیل‌های بالقوه زیادی در توسعه اشتغال، صادرات و تأثیر مستقیم در افزایش تولید محصولات کشاورزی دارد که با توجه به تأسیس صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور، زمینه و بستر لازم برای به بالفعل درآمدن این پتانسیل‌ها تا حدودی فراهم شده است.

بانکی‌پور در پایان تصریح کرد: با ارتقاء ارزش افزوده محصولات و فرآورده‌های این صنعت می‌توان به ارتقاء جایگاه صنعت زنبورداری کشور در بین سایر فعالیت‌های بخش کشاورزی کمک کرد و آن را به یک فعالیت سودآور با افزایش سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی فعالان این بخش تبدیل کرد که یکی از راه‌های دستیابی به این مهم بازشناسی تولیدکنندگان حقیقی از غیرواقعی این صنعت است./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-920631-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید