Iranian Agriculture News Agency

احیاء تالاب هامون در اولویت کارگروه آب

با توجه به پیشروی ریزگردها در استان‌های جنوبی کشور، احیاء تالاب هامون و رسیدگی به وضعیت سیستان و بلوچستان در اولویت کارگروه آب کمیسیون کشاورزی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: به‌دنبال آلودگی هوا و پیشروی ریزگردها و شن‌های روان در استان سیستان و بلوچستان که یکی از دلایل آن خشک شدن دریاچه هامون است، احیاء این دریاچه در اولویت کمیسیون قرار گرفت.

مهدی برومندی افزود: در جلسه کارگروه آب کمیسیون کشاورزی که با اولویت بررسی تالاب‌ها و دریاچه‌ها به‌ویژه دریاچه ارومیه صورت گرفت، دولت موظف شد هرچه سریع‌تر برنامه‌های خود را برای کنترل آلودگی‌ها و مبارزه با ریزگردها ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اخبار رسیده، مردم سیستان و بلوچستان به‌ویژه در مناطق زابل و زهک از شرایط دشوار پیش‌آمده به‌علت شن‌های روان در رنج زیادی به‌سر می‌برند، لذا کارگروه ویژه دولت باید هرچه سریع‌تر برای رسیدگی به آب و هوای استان‌های مذکور برنامه ارائه کند.

برومندی در پایان با اشاره به وضعیت استان‌های جنوبی کشور تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده از نمایندگان استان‌های جنوبی به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان، بیماری‌های تنفسی و چشمی، همچنین برخی از بیماری‌های پوستی به علت درصد بالای آلودگی‌ها به مرز خطرناکی رسیده و باید برای آنها برنامه ارائه داد./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-920605-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید