Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران:

قیمت گوشت قرمز 8 درصد کاهش یافت

هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی 21 هزار و گوساله 22 هزار تومان درب کشتارگاه به فروش می‌رسد که در مقایسه با گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: به‌دلیل خروج غیرقانونی دام از کشور، آمار دقیقی درباره وضعیت تولید گوشت قرمز در کشور وجود ندارد و پرواربندان توان برنامه‌ریزی برای وضعیت تولید خود ندارند.

سعید سلطانی سروستانی افزود: در ماه‌های گذشته با افزایش قاچاق دام به‌دلیل تفاوت در نرخ دلار، بخشی از تولیدات دامی از کشور خارج شد که این امر منجر به بالا رفتن نرخ این محصول در بازار مصرف شد.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه ماه رمضان با تشدید کنترلی که برای جلوگیری از خروج غیرقانونی دام در کشور صورت گرفت، باعث شد که قیمت‌ها در بازار داخلی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

تولیدات دامداران روی دست آنها مانده است

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران ادامه داد: این امر باعث شده که میزان عرضه این محصول در بازار از تقاضا فزونی یافته و شواهد امر نشان می‌دهد که بخشی از تولید دامداران در شهرستان‌ها روی دست آنها باقی مانده است.

سلطانی تصریح کرد: به‌طور معمول هرساله در ماه رمضان با افزایش میزان تقاضایی که وجود دارد، قیمت گوشت قرمز افزایش می‌یابد که برای اولین‌بار قیمت آن به دلیل جلوگیری از خروج غیرقانونی دام از کشور کاهش هشت درصدی داشته است.

وی یادآور شد: پرواربندان از عدم ثبات و تغییرات ناگهانی در قیمت گوشت قرمز لطمه می‌خورند که این امر ممکن است به کاهش سطوح تولید در سال آینده منجر شود.

سلطانی تأکید کرد: هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی 21 هزار و گوساله 22 هزار تومان درب کشتارگاه به فروش می‌رسد که در مقایسه با گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

گرانی علوفه به‌دلیل خشکسالی‌ها و کاهش یک‌باره قیمت گوشت قرمز از عواملی است که تولیدات دامداران را از صرفه می‌اندازد و باعث روانه کردن زودتر از موقع دام خود به کشتارگاه و عدم بهره‌برداری از منابع موجود می‌شود که در بلندمدت عامل کمبود این محصول پروتئینی در بازار خواهد شد./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-920429-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید