Iranian Agriculture News Agency

دوازدهمین نمایشگاه گل و گیاه در مشهد آغاز شد؛

سرانه هر شهروند مشهدی یک شاخه گل

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، ابزار و ادوات باغبانی و رژه کاروان گل در نمایشگاه بین‌المللی مشهد طی آیینی آغاز شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه 700 غرفه در نظر گرفته شده است که 312 شرکت داخلی و 20 شرکت خارجی از چهار کشور دنیا حضور دارند.

سیدمحمد سیدی افزود: گستره این نمایشگاه 20 درصد افزایش یافته و به 20 هزار مترمربع رسیده است. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای باغبانی و گل و گیاه در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تا 29 اردیبهشت‌ماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

در روز افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، ابزار و ادوات باغبانی، رژه کاروان گل در دو مسیر سطح شهر مشهد صورت می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: از 25 الی 26 اردیبهشت‌ماه رژه کاروان گل را در مناطق مختلف کم برخوردار در مناطق سطح شهر تردد می‌کنند.

خلیل‌اله کاظمی افزود: طی این ایام، تمامی گل‌فروشی‌های سطح شهر به گل‌آرایی مقابل درب مغازه خود خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام سه گل‌فروشی که اقدام به گل‌آرایی کرده‌اند از طرف شهرداری انتخاب و اهدای جوایز به آنان صورت خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: کارگاه مدیریت جنگل‌داری به مدت دو روز طی ایام نمایشگاه برگزار خواهد شد.

کاظمی تصریح کرد: با کاشت 20 میلیون بوته گل طی ایام سال در سطح شهر توانستیم زمینه اشتغال‌زایی برای شهروندان ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: سرانه هر شهروند ایرانی به ازای هر 15 نفر یک شاخه گل است که در مقایسه با کشورهایی نظیر آلمان و هلند به ازای هر 15 نفر 200 شاخه گل است که فاصله زیادی با کشور ایران دارند.

کاظمی تأکید کرد: سطح زیر کشت گل‌های زینتی نزدیک سه‌هزار و 119 هکتار است که از این رقم 82 هکتار گلخانه شیشه‌ای، یک‌هزار و 112 هکتار گلخانه چوبی و پلاستیکی است و یک‌هزار و 925 هکتار در فضای آزاد انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: حدود هشت‌هزار و 895 نفر تولیدکننده در قالب 22 شرکت تعاونی گل و گیاه وجود دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد همچنین گفت: با این اقدامات توانسته‌ایم بیش از 50 هزار فرصت شغلی برای شهروندان ایجاد کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه با این اقدامات می‌توانیم اولین پایانه گل و گیاه را به‌صورت دائمی راه‌اندازی کنیم، افزود: با توجه به تأمین 20 میلیون شاخه گل در سطح شهر، بیش از 50 درصد، تأمینات 20 میلیون شاخه گل را توانسته‌ایم در سطح استان و خارج از استان برآورده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سهم ایران نسبت به صادرات گل و گیاه که در سال 2007 برآورد شد، نسبت به کشورهای دیگر 0.6 درصد است که سهم اندکی در بین تولیدکنندگان را به خود اختصاص داده است./

خبرنگار: حجت رحیم‌زاده

V-920224-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید