Iranian Agriculture News Agency

با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

دومین جشنواره و نمایشگاه گل‌های داوودی مشهد افتتاح شد

با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، دومین جشنواره و نمایشگاه گل‌های داوودی مشهد در محل باغ گیاه‌شناسی جهاد کشاورزی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از مشهد، هدف از گشایش این جشنواره تبیین اهداف و اهمیت تحقیقات کاربردی کشاورزی و یافته‌های تحقیقاتی، افزایش فرهنگ زیباشناختی و گیاه‌پروری، ارتقاء سطح دانش عمومی و انتقال یافته‌ها، جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال است.

سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با برگزاری دومین جشنواره گل‌های داوودی در شرق کشور با تنوع بیش از 240 گونه برتر در فضایی به وسعت هشت‌هزار مترمربع سعی بر آن دارد تا با معرفی ارقامی که به دست کارشناسان ثبت شده، توانمندی علمی گل و گیاه کشور را به نمایش بگذارد.

این جشنواره با مشارکت بخش خصوصی، مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی در 20 غرفه و با بیش از 100 نوع گل و گیاه برگزار شده و از یکم تا 29 ماه جاری برای بازدید علامندان به گل و گیاه دایر خواهد بود.

با توجه به اینکه عمر برخی از گل‌های تابستانی و بهاری در فضاهای سبز رو به اتمام است و از طرفی گل‌های داوودی در فصل پاییز 45 روز گل می‌دهند، این جشنواره برای ارتقاء کاشت و نگهداری توسط شهروندان و شهرداری برپا شده است.

قائم مقام سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در چند ساله اخیر سرانه فضای سبز مشهد از 2.9 مترمربع به 10.5 مترمربع برای هر شهروند افزایش یافته است.

باوندی افزود: ارتقاء فضای سبز مشهد برای هر شهروند به 12 مترمربع از اهداف شهرداری است که در این راستا تلاش‌هایی صورت می‌گیرد و بیش از 50 میلیارد ریال برای این منظور اعتبار پیش‌بینی شده است./

خبرنگار: حجت رحیم‌زاده

V-911202-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید