Iranian Agriculture News Agency

نماینده زابل:

خشکسالی سیستان فراتر از یک زلزله است

نماینده مردم شهرهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس ‌گفت: عمق خشکسالی در منطقه سیستان به حدی است که آن را می‌توان در حد یک زلزله معرفی کرد.

خشکسالی سیستان فراتر از یک زلزله است

 

 ‌دکتر حبیب الله دهمرده در جریان سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان بیان کرد: بیش از 100 هزار هکتار از اراضی زراعی منطقه به دلیل کمبود منابع آبی فاقد کشت شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: استمرار بیش از دو دهه خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان وضعیت معیشتی مرزنشینان را در وضعیت بسیار نامناسبی قرار داده است.

دهمرده با بیان اینکه جمعیت هلال احمر اقدامات قابل قبولی را درجهت کمک به مردم سیستان انجام داده است، تصریح کرد: این کمک‌ها در کوتاه‌مدت شاید قابل قبول باشد اما در طولانی مدت به دلیل شرایط نامناسب زندگی ناشی از ریزگردها کافی نیست.

نماینده مردم زابل در مجلس از رئیس جمعیت هلال احمر کشور درخواست کرد ضمن دادن امید به مردم رنجور منطقه طرحی را برای کمک به مردم این استان به صورت پایلوت کشوری در این منطقه طراحی و اجرا کند.

دهمرده افزود: مردم ولایت مدار و مرزدار سیستان و بلوچستان با وجود مشکلات عدیده ناشی از خشکسالی همواره وفاداری خود را به این انقلاب و نظام ثابت کرده‌اند که این بسیار ارزشمند است. او با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر در تاریخ سیستان و بلوچستان کم نظیر است، گفت: عمق این خشکسالی به حدی است که آن را می‌توان فراتر از یک زلزله دانست.

به گزارش ایانا به نقل از ایسنا، رئیس جمعیت هلال احمر کشور هم در پی بوجود آمدن شرایط بحرانی به علت خشکسالی و گرد وخاک به سیستان و بلوچستان سفر کرد.

علی اصغر پیوندی در خصوص سفرش به استان بیان کرد: این نهاد در نظر دارد اقدامات مختلف نظیر راه‌اندازی کمپین نذر آب و توزیع سبدها و بسته‌های غذایی مورد نیاز مردم درگیر با خشکسالی را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: با توجه به خشکسالی‌های دو دهه اخیر در سیستان و بلوچستان که معضلات بسیاری را برای مردم به همراه داشته است، این نهاد وظیفه خود دانسته تا تمام توانش را برای کمک به مردم این منطقه بکار گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در ادامه اظهار کرد: انجام راهکارهای پیشگیری ثانویه برای کمتر شدن یا متوقف کردن خشکسالی در منطقه با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها ضروری است‌.


 
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید