Iranian Agriculture News Agency

مسعود تجریشی:

توقف صدور مجوز صنایع آب بر در فلات مرکزی ایران

معاون سازمان حفاظت محیط زیست

معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست می گوید: از این پس مجوز استقرار صنایع آب بر در مرکز ایران داده نمی شود.

توقف صدور مجوز صنایع آب بر در فلات مرکزی ایران

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری ایانا، مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: متاسفانه به اشتباه و بدون در نظرگرفتن این موضوع که نباید هر فعالیتی را در هر منطقه‌ای انجام داد، صنایع را در کویر کشور ایجاد کردیم.

او افزود: به دلیل اینکه در گذشته برای احداث صنایع، آمایش سرزمین صورت نگرفته، تعداد قابل توجهی صنایع فولاد کشور در فلات مرکزی احداث شده است.

او با بیان اینکه صنایع فولاد مبارکه و ذوب‌آهن در استان اصفهان به دلیل کمبود آب نمی‌توانند از تمام ظرفیت خود استفاده کنند، در گفتگو با ایلنا تصریح کرد: با توجه به مشکل کم آبی در کشور قطعا در آینده نیز وضعیت از این هم بدتر خواهد شد. تصمیم گرفتیم بخش‌نامه‌ای را تنظیم کنیم تا براساس آن در داخل سرزمین هیچ مجوزی برای صنایعی مانند فولاد صادر نشود. خوشبختانه صنایع نیز از این بخشنامه استقبال کردند.

تجریشی با بیان اینکه استقرار صنایع در داخل فلات کشور سیاست نادرستی بود، خاطرنشان کرد: صنایعی که در حال حاضر در درون سرزمین هستند آب زیادی مصرف می‌کنند به طور مثال کارخانه ذوب آهن به اندازه آب مصرفی شهر تهران، برای خنک کننده‌هایش آب در گردش دارد. عمدتا سیستم‌های صنایع قدیمی هستند و باید به روز شده و از تکنولوژی روز استفاده کنند. در حقیقت صنایع باید اقداماتی را انجام دهند و در صورتی که این اقدامات را انجام دهند می‌توانند مقدار قابل توجهی از مصرف آب را کاهش دهند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید