Iranian Agriculture News Agency

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان عنوان کرد:

عملیات تخریب کوه رستم متوقف شد

توسعه در هرمز از راه گردشگری می گذرد

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان از توقف تخریب کوه رستم در جزیره قشم خبر داد.

عملیات تخریب کوه رستم متوقف شد

میثم قاسمی در گفت‌وگو با «ایانا»  عنوان می‌کند: در جلسه مدیرکل منابع طبیعی و محیط‌زیست استان هرمزگان که  روز شنبه 19 خرداد برگزار شد، رأی به توقف تخریب و برداشت از کوه رستم جزیره هرمز داده شد.

1yz9_hormuz2

او با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری از کوه رستم مجوزی صادر نشده است، می‌افزاید: با این شرایط منابع طبیعی کار برداشت را متوقف کرده است.

احمد نادعلیان از هنرمندان و اساتیدی که سال‌هاست در هرمز جشنواره هنر محیطی برگزار می‌کند، به «ایانا» می‌گوید: 10 روز پیش منابع محلی از حضور ماشین‌های سنگین اداره بنادر برای توسعه اسکله هرمز در محوطه کوه رستم خبر داده که از روز جمعه 18 خرداد نیز تخریب این کوه آغاز شده بود.

او با اشاره به اینکه جزیره هرمز از مقاصد اصلی گردشگری جنوب ایران است، اضافه می‌کند: اغلب گردشگران برای دیدن جاذبه‌های طبیعی به هرمز سفر می‌کنند ،از این رو هر گونه تخریبی می‌تواند تبعات جدی بر حوزه گردشگری این جزیره داشته باشد.

نادعلیان همچنین از گردشگری به عنوان یکی از معیشت‌های اصلی در هرمز نام برده و می‌گوید: در سال‌های اخیر شاهد موج تأسیس کاشانه مهمان‌ها و رستوران‌ها در این جزیره هستیم که هر ساله به آن‌ها اضافه می‌شود.

به گفته او درگیری جمعیت هفت هزار نفری ساکنان جزیره در صنعت توریسم سبب شده است آن‌ها نسبت به هر گونه دست‌کاری در طبیعت حساسیت نشان دهند، او می‌افزاید: باید به جای تخریب هرمز روی ظرفیت‌های آن در گردشگری متمرکز شد و از آن به عنوان راه‌حلی برای توسعه اقتصادی منطقه سود جست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید